Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:06

Wat voor brok geef je?

Ik ben toendertijd af moeten stappen van basisbrok die hij al jaren kreeg. Bepaalde granen kon hij niet meer tegen.

Zijn rantsoen werd haverschilpellets met gewone haver en luzerne met goede kwaliteit hooi.

En TS, hou goed contact met utrecht ook icm goed bedoelde adviezen van hier als je ze wil uitvoeren.

Adviezen als zet hem op gras want dat is goed voor ieder paard om beter te worden gaat hier waarschijnlijk niet op. Die van mij was daar icm zelfde diagnose zo intolerant voor geworden als het maar kon en als ik stug had volgehouden dat volop weidegang wel moest kunnen had bv zijn dood geweest.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:40

Wij hadden al gepbt.

Gras is hierbij uit den boze!
Gras is eentonig en biedt te weinig structuur, niet voldoende aan vitaminen, mineralen, sporenelementen en gezondheidsstoffen.

Met een brokje erbij ben je er ook nog niet.

Het paard heeft een verstoord darmstelsel en moet weer in zijn balans worden gebracht.

Mocht iemand zeggen dat een paard genoeg heeft aan alleen gras en hooi heeft het fout.
Dat zou het zelfde zijn als alleen maar brood met pindakaas eten.
Het vult. Gaat een tijdje goed, maar de darmen krijgen niet genoeg structuur, pre en probioticas.

Daarnaast bevatten grassen te vaak te veel fructaan en met een verstoorde balans is dat funest.
En inderdaad zelfs dodelijk.

Een paard als dit heeft dus weinig suikers nodig, structuur, en iets goed opneembare vitamines, mineralen, spoorelementen en gezondheidsstoffen.

En waar vind je dat in?
In kruiden.

Van nature zijn paarden natuurlijk grazers. Maar paarden eten meer als alleen gras.
Paarden eten schorsen, takken, bladeren, bosserijen, planten, rietsoorten, kruiden én gras.
Op die manier kreeg een paard alles binnen wat hij nodig had.

Heb de tip gegeven voor een contact persoon met een product als dit.

Geheel opneembaar en op basis van natuurlijke kruiden.

Vitaminespuiten gaan bij dit paard niet werken, daar wordt als je al mazzel hebt, maar een klein deel van opgenomen.

De ontstekingen moeten worden verlaagd, de darmflora moet worden terug gezet met een goede pre biotica zodat probioticas zich kunnen nestelen voor een optimale vertering en opneembaarheid.

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:12

Ik lees in het maagzweren topic juist dat veel paarden met maagklachten niet goed reageren op Lucerne. Misschien de moeite waard om dat eens weg te laten en inderdaad te vervangen door iets anders om te kijken of het dan beter gaat.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:17

Wat een vreselijk sneu verhaal.
Inderdaad Den Hoek kan vaak toch nog heel veel doen met chronische aandoeningen.
Sterkte met je paard.

gwyn30

Berichten: 70
Geregistreerd: 01-10-14
Woonplaats: Den Hoorn zh

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 10:20

Bedankt voor alle reacties, ook via pb! Ga vanmiddag even antwoorden.. en alles voor ons eens op een rijtje zetten

runnerfan

Berichten: 254
Geregistreerd: 28-01-06

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:09

Wat een heftig verhaal en wat moet het emotioneel zwaar zijn voor jullie :(:)

Waar ik aan moest denken is een glutenallergie. Dat blijkt ook bij paarden voor te komen en geeft ook ontstekingen juist in de dunne darm. Misschien een long-shot maar wil het toch even noemen. Kan evt nog wel een artikel daarover opzoeken. Pb me maar even als je daar belang bij hebt.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:04

Ik zou ook even contact opnemen met den Hoek.
Hier een verzorgpaard gehad met deze klachten.
Hij is 25 geworden met gastrocom, yucca druppels en goed aangepast krachtvoer.Deze hebben we meerdere keren moeten aanpassen omdat hij kieskeurig was.


Heel veel succes

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:10

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar hoe ziet zijn leven er verder uit:
- hoeveel tijd buiten en vrije beweging?
- heeft hij vaste maatjes/ vrienden?
- hoeveel rust bouw je in tussen het trainen/ rijden?
- hoe train en rijd je?
- hoeveel rust is er op de stal; geluid, verlichting, andere prikkels?
- Hoe zitten jullie in je vel?

Bonice

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:43

Hoe staat er het er nu mee?

Ik ben een half uur geleden gebeld door Utrecht dat mijn paard een chronische dunne darmontsteking heeft.. Hij gaat nu 6 weken op de Prednisolon in de hoop dat hij even opknapt.

Mijne is pas 4, heeft echt al 10 x koliek gehad, nu was ik het zat en naar Utrecht gereden, maagzweren geconstateerd & behandeld. Maagzweren zijn helemaal weg dat is mooi, maar wat jij zegt; het roze gedeelte naar de dunne darm toe was erg geirriteerd hier hebben ze een biopt van genomen en dit is de uitkomst.

Ben benieuwd hoe het er nu bij jou voor staat, ik ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen.. de bodem van mijn portemonnee komt in zicht, dus ik hoopte eigenlijk geen gebed zonder end..

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:27

Wat een heftige verhalen.. sterkte

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:01

Jeetje wat heftig :(:)
Persoonlijk goede ervaringen met Comfort gut (poeder) en Excel EQ (olie). Mijn paard heeft last (gehad) van maagzweren en gevoelige darmen, maar sinds ik deze 2 supplementen geef is ze enorm opgeknapt.

Afbeelding

Mocht je meer willen weten, mag je me altijd een pb-tje sturen.

marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Wanneer je weet dat je vriend niet lang meer bij je blijft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:11

Ik zou zeker verder zoeken in het alternatieve circuit. Daar is nog zoveel mogelijk. Ik heb al heel wat wonderen zien gebeuren. Paarden die door de dierenarts waren opgegeven en nu blakend van gezondheid in de kudde lopen.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:06

Ik ook! Ben benieuwd of ts inmiddels naar Den Hoek is geweest?
Ook een aanrader voor jou Bonice!

gwyn30

Berichten: 70
Geregistreerd: 01-10-14
Woonplaats: Den Hoorn zh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 16:41

Ineens bedacht ik me dat ik dit topic een tijdje terug opende, zag dat er nog reacties waren.. hoe het nu gaat?

We hebben besloten het medische even te laten rusten en kijken wat er zou gebeuren. Paard werd niet blij van al die onderzoeken en financieel was het ook even op.

Maar ik moet zeggen, Ivan doet het onwijs goed!!
Afbeelding

Hij staat op onbeperkt Ruwvoer, gastro+ brok en luzerne en een ondersteunend supplement en hij gedraagt zich eindelijk als een 5 jarige!!
Wel houden we hem goed in de gaten en gaat hij van het voorjaar weer voor controle naar de da.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:51

Hopen dat het lang goed blijft gaan *\o/*

gwyn30

Berichten: 70
Geregistreerd: 01-10-14
Woonplaats: Den Hoorn zh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 00:15

Dat hopen wij ook inderdaad, merk wel als hij een dag heeft dat hij wat rustiger is ofzo.. dat er gelijk een soort paniek op komt zetten, vertrouwen in zijn gezondheid is wel kwijt..

In Utrecht ook niet echt meer duidelijkheid gekregen,We hebben hem er nu bovenop gekregen, misschien speelt het pas over een paar jaar pas weer op, of over een paar weken, niemand weet het en die onzekerheid vind ik moeilijk. ik ben ondertussen via via wel achter het verleden van hem en waarschijnlijk ook de oorzaak van zn zwakke gestel..maar goed, het is gebeurd, we hebben hem op de been gekregen en bij ons hoeft hij nooit meer weg..