Hoewel ik bijna mijn hele leven al paardrij (en dat is al lang

Het gaat om het volgende:
- e-pony, ca 1.53
- licht werk, ca 2/3x per week dressuurmatig of buitenritjes
- staat dagelijks van 08:30 tot 19:30 buiten, strookbegrazing, staan op schrale grond, weide wordt nauwelijks bemest en er groeit vanalles doorelkaar
- 1 schep basismuesli per dag met wat dailyplus
- 1 klein plakje hooi bij binnenkomst
- 2/3 grote plakken hooi rond 23:00, het hooi komt van een hobbyboer die ook nauwelijks bemest, natuurweitjes.
Het mooiste zou zijn dat ie (veel) meer kon bewegen natuurlijk, maar ik heb nogal een druk schema en ook door andere omstandigheden komt het er helaas gewoon niet vaker van op het moment.
Hij staat wel de hele dag "met de kop aan de grond", maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ie nou zoveel binnenkrijgt van die schrale sprietjes die daar staan. Verder wil ik dan weer niet dat ie 's nachts te lang zonder wat te eten staat. Daar kan ik natuurlijk een slowfeeder ophangen, maar ik wil eerst graag weten waar hij dan nou te dik van wordt. Hij moet natuurlijk wel voldoende ruwvoer binnenkrijgen!
Ik heb al eens uitgerekend hoeveel ruwvoer hij eigenlijk zou moeten krijgen, maar ik weet niet hoeveel hij overdag op het gras binnenkrijgt, dus daar kan ik dan ook niet zoveel mee.
Ik heb overigens de mogelijkheid om de ponies op zand te zetten, heb ik afgelopen winter ook gedaan, maar dan voerde ik onbeperkt hooi (en dat hielp ook al niet echt

Kortom: waar zou ik wat kunnen aanpassen zodat hij toch iets meer in model komt? Wordt hij nou dik van teveel hooi, de muesli, het gras?