Nachtmerrie = nu waarheid! We hebben mok!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:00

Ik heb goede ervaringen met Mud Gard en MSM zalf van de paardendrogist. Ook geef ik echinacea druppels om de weerstand te verhogen.
Die equichaps kun je niet gebruiken als je paard al mok heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:11

Ik weet dat een friezeneigenaar niet dood gevonden wil worden met een Fries met weinig haar, maar ik zou toch zijn sok opscheren. Als je het een beetje handig doet, kun je het bovenste haar laten zitten en valt dat over het kale stuk heen. Je kunt er namelijk veel beter bij met je mokmiddel en dan ben je er het snelste vanaf.

Bij heel hevige mok, als bovenstaande middeltjes niet werken helpt intamusculair spuiten van vitamine B soms heel goed.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:21

Heb wel eens gehoord dat droogzetters voor koeien kunnen helpen,maar daar heb ik geen ervaring mee, vond het maar een raar idee.

Ik heb er ook een,die er net vanaf is. Het spul dat ik van de dierenarts gekregen had,hielp voor geen meter. Toen dat op was, ben ik er maar uiercreme op gaan smeren,en was het binnen een paar dagen weg...dus dat is ook nog het proberen waard!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:26

Wassen met betadineshampoo, de haren goed uitkammen, en insmeren met sudocreme/mokzalf. Wanneer de mok genezen is, regelmatig checken of het niet terug is gekomen, hoe sneller je het ontdekt, hoe eerder het weer weg is.
Wanneer je het goed bijhoudt, is het vervelend, maar niet gevaarlijk.
Wanneer je zijn sokken niet droogkrijgt, 1x heel erg je best doen met een handdoek (het is een kolerewerk, maar het is mogelijk), en daarna goed insmeren met vaseline. Dat werkt waterafstotend, dus dan wordt de huid niet meer nat.
Ik ben zelf niet zo'n fan van de paardendrogist, alle producten die ik ervan heb meegemaakt, waren overpriced, en werkten niet of nauwelijks. Mokcreme van de DA wil wel werken, en sudocreme is gewoon in elke drogist verkrijgbaar Knipoog
Succes ermee Ach gut