Even een vraagje.
Week of twee geleden had mijn pony allerlei bultjes op haar rug. Weinig bijzonders, niet gevoelig, zadelmaker geweest en geen problemen eigenlijk.

Na verloop van tijd verdween het en ontstond er dit..
3 bultjes op haar hals (onderkant) op de bultjes zit een geel achtig korstje en als je het eraf haalt komen er een heleboel haren mee en is het een rond plekje eronder.

Deze zijn inmiddels verdwenen en vandaag ontdekte ik dit, aan 1 zijde van haar buik. Andere kant geen bultje te bekennen. Ze kan hier bij, dus ik gok dat het jeukt en ze het open bijt.

Ik heb het nu gespoeld en met betadine zalf ingesmeerd.
Herkent iemand dit? Ik wil maandag de dierenarts bellen of ik de fotos mag doorsturen.
Zonder echt opvallend veel jeuk. Wij en de dierenarts dachten in eerste instantie ook schimmel dus alles tig keer gewassen met imaverol, uit wanhoop uiteindelijk maar geënt maar na ruim 2 maanden zag het er nog even beroerd uit. Uiteindelijk aan gewisseld van voer (huidproblemen begonnen bij mij ook 2 a 3 weken na het wisselen van voer, maar begon klein) en toen had ze binnen een paar weken haar mooie velletje weer terug.