Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, 4 maanden geleden heb ik voor mijn 28 jarige sportpony besloten dat het genoeg was, en deze is naar een rusthuis gegaan, begin september is bij mijn 23 jarige ijslander een tumor vast gesteld en is hieraan geopereerd, de revalidatie is iets lastiger dan gehoopt maat inmiddels gaat het prima met hem.
In die tussentijd dat ik daar mee bezig was (vaak vanuit zuid-holland naar kliniek in brabant) heeft iemand anders de zorg van mijn shetlanders op zich genomen, en daar ben ik diegene ontzettend dankbaar voor! Want met werk en nieuwe school trok ik het anders echt niet meer
Nu zit één van de shetlanders al enorm dik in haar vacht, en vielen me toch een aantal dingen op toen ze terug de trailer af kwam..
Laat ik beginnen met het eerste, ze heeft dus een horizontale scheur in haar hoef (op deze foto zie je ook deels haar lange gekrulde vacht, cushing test misschien ook wel handig..)

Mijn eerste reactie was een zoolzweertje, heeft een van de andere ook ooit eens gehad, maar toen ik haar hoef optilde en uit wilde krabben schrok ik een beetje, deze zag er namelijk zo uit:

Dit is bij alle 4 haar hoeven zo, de een nog zwarter dan de ander
De dierenarts komt volgende week langs voor controle van mijn ijslander, en kan dan uiteraard hier ook even naar kijken, maar toch ben ik heel benieuwd wat het kan zijn
Mijn eerste reactie was rotstraal, maar daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee, de hoef is wel ontzettend zacht. Ponylief is 6 weken geleden bij de hoefsmid geweest, wel een andere dan ik normaal heb omdat ze dus bij een vriendin stond. De andere shetlanders hebben nergens last van
Iemand een idee? Dierenarts eerder laten komen?