Laat ik maar bij het begin beginnen. Vorig jaar heb ik mijn pony (zoef 18 jr. cpony) laten testen op PPID. er kwam uit dat hij Insuline resistent was. Hij stond toen op een pension stal en grotendeel van het jaar ook gewoon op de wei (dit ging goed). Hij had naast een kleine bolling boven zijn ogen geen harde manenkam en geen "vet pockets" over zijn lichaam. Ik deed van alles met hem, buitenrijden , longeren, soms in de bak rijden etc.
Hij is vanwege zijn slijtage toen hier en daar kreupel geweest, dit bleef schommelen en besloot hem op pensioen te zetten. Ik kwam op een paleisje voor oude paarden terecht.(01-04-18) De paarden zagen er daar super uit, ze konden zelf beslissen of ze binnen (stro) in de paddock of op de wei wilden staan.Hij kreeg op dat moment vital bix, hooi , en de dieet groep mocht af en toe ook grazen. Echter na een paar maand merkte ik dat het niet goed met zoef zijn suikers ging. het ging op den duur echt niet goed (harde kam, hielt veel vocht vast, Vetpockets, grote vochtbulten boven het oog)

Hij staat nu in de paddock met water en kuil (ik weet dat hooi beter is maar daar heb ik helaas geen invloed op) Ik heb me via de site van paard natuurlijk extra ingelezen over voeding bij IR ponys. Ik ben zo gekomen aan een Magnesium chelaat. (erg veel positieve verhalen gelezen en gehoord van eigenaren van IR paaren)
Ik ben opzoek naar een goede voeding wat dus erg geschikt is voor IR paardjes en waarmee ik zijn poeder makkelijk kan geven. Eventueel ook 1 tot 3 dagen van te voren klaar zetten voor degene die onze paarden eten geeft. Ik kwam na wat rondvragen uit op 1.grasbrok 2.zemelen 3.suikervrij luzerne 4.bietenpulp
Ik twijfel welke nou het meest geschikt is. Is er iemand die hier wat meer in verdiept is en die mij uit de brand kan helpen? Of zijn er mensen die een andere suggestie hebben qua voeding of eventueel een merk merk aanraden?

groetjes kelly