ik ontdekte gister avond bij mij pony bultjes/roofjes in zijn vacht. Een paar dagen terug had hij dit nog niet.
Het zit vanaf zijn schoft/rug tot aan staartwortel en dan aan beide kanten een beetje opzij. Sommige plekjes maar kleine bultjes en andere plekjes wat meer op 1 plek.
Zover ik gisteren kon zien zit het in zijn vacht (wel dicht op de huid) maar niet als wondjes op zijn huid zeg maar.
Ik heb er wat uit gepeuterd, het was een witachtige vetachtige substantie wat wat 'poederig' leek (hij heeft sowieso altijd wat schilfertjes als hij onder een deken staat).
Ik had al op internet gekeken, maar dan kom ik op iets van talgkliertjes oid?
Maar kan het ook schimmel zijn?
en wat kan ik doen als het wel overmatige productie van talg is?
Moet hij dan geschoren worden zodat het niet in de vacht blijft hangen?
Ik heb geprobeerd foto's te maken maar dat lukte niet heel goed met één hand, had beter een foto kunnen maken van wat ik eruit heb gehaald

Alvast bedankt voor het meedenken.
En de dierenarts wordt ook gecontacteerd mocht dit nodig zijn, wou eerst even hier informeren.
Pony is verder niet ziek en staat op dit moment dag&nacht buiten (bij heel slecht weer 's nachts op stal)

Ps:
pony is bekend met (lichte) zomereczeem (alleen in manen en staart). Jeukt nog af en toe wel tegen waterbak in land aan het hek voor het land. Maar dat is minimaal en ook geen scherpe randen oid aan