Denk dat je toch de vee-arts maar weer moet bellen dan... Misschien schrijft ie bv wel prednison voor aan je paard wat de jeuk moet verminderen en verder behandelen met Imaverol misschien? Vind het wel apart dat een vee-arts het niet kan vinden. Hij kan ook stukjes weefsel (dus huid en schilfers) in het laboratorium laten onderzoeken om zekerheid te krijgen of het nu een schimmel of een bacterie is. De behandeling is volgens mij namelijk nogal verschillend. Maar daar zou hij eigenlijk zelf op moeten komen vind ik, hij is vee-arts...ik niet... Al doe ik wel een paardenopleiding en weet ik wel hoe ik bepaalde dingen evt. kan herkennen en kan inschatten of een vee-arts nodig is. Zo heeft 1 van mijn paarden nu regen-exceem. Bel ik geen vee-arts voor, gewoon zorgen dat ze schoon en droog blijft zodat de plekken kunnen helen. Dit paardje heeft een verminderde weerstand en dan heb je meer kans op schimmels en bacterien die vervelend gaan doen. Ze zijn bij elk paard aanwezig, maar als het dier een goede weerstand heeft is er niks aan de hand....