Licht manken in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myrtheke1995

Berichten: 140
Geregistreerd: 17-07-16

Licht manken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 20:13

Hoihoi

M’n merrie heeft een veulentje gekregen begin juni van dit jaar. Deze dinsdag heb ik terug de 2de springles gehad met haar. Alles ging supergoed, ze vertoonde normaal gedrag en er niets abnormaals gebeurd van struikelen ofzo.

Vandaag wou ik haar longeren, in stap zag ik niks, in draf merkte ik dat ze heel lichtjes mankte. Heb haar eventjes laten verder draven om te zien of ze niet gewoon een beetje stijve spieren had. Daarna op de andere hand, maar bleef toch manken. Toen ben ik dus gestopt, heb haar op harde ondergrond uitgestapt en ben terug naar de stal gegaan.

Gevoeld aan haar benen, ze lijkt een beetje een dikke pees te hebben aan haar linkervoorbeen. Warmte weet ik eerlijk gezegd niet meer. Daarna heb ik haar been 15min gekoeld met koud water.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? Ze staat altijd buiten met haar veulentje, ze doet niet al te gek. Dus dat kan geen kwaad, vermoed ik?

Alvast Bedankt!


CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Licht manken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:19

Zou het been blijven koelen en even in de gaten houden, als het over een weekje nog niet over is zou ik toch even een echo laten maken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:30

Ik weet niet of het met het kreupelen te maken heeft, maar ik zou haar sowieso langs de osteopaat doen. Mijn paard zat nadat ze een veulen had gehad ook behoorlijk vast, moest eerst los gemaakt worden voordat ik weer kom trainen

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Licht manken in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:42

Ik zou ook zeker blijven koelen en de pees in de gaten houden. Mijn merrie liep vorig jaar oktober niet lekker. Een week rust gegeven en metacam. Niet over en was een behoorlijke peesblessure.. zeker omdat je zegt dat de pees dik lijkt te zijn zou ik heel voorzichtig zijn.

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daanbrego, Petra_O, Trendiction en 124 bezoekers