Vage kreupelheid. Knie/sprong/iets anders?

Moderators: Apple, Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Equisync

Vage kreupelheid. Knie/sprong/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 16:29

Tsja, momenteel weet ik het ook niet meer.

Paard van mijn vriend(quarter ruin, 9 jaar) is sinds afgelopen jaar aan het sukkelen. Ongeveer een jaar geleden kreeg hij de diagnose peesblessure, een ontsteking aan de diepe buigpees aan de aanhechting. Geen scheur of ander trauma, maar een ontsteking. Braaf 3 maanden boxrust, ontsteking weg, 3 maanden stappen aan de hand. Beginnen met 5 minuten en uitbouwen. Dierenarts was tevreden en na ruim een half jaar mocht er onder de man gestapt worden. Ook dit heel voorzichtig opgepakt. In de zomer was hij dan weer goed bevonden.

Tot een paar maanden geleden. Fijne bosrit, 2 uur gestapt, pauze gehouden en voor het opstappen paard kreupel. En niet een beetje. Geen gewicht meer linksachter willen zetten en been compleet meeslepen(echt op het allerlaatste moment zette hij de teen neer en ontlaste weer).
Dierenarts weer daar, denkt acute kreupelheid uit de sprong. Heeft in het verleden al eens de sprong ingespoten gekregen.

Nav kreupelheid en sowieso controle paard 2 weken terug naar Merelbeke gebracht, uitgebreid onderzoek inclusief röntgenfoto's etc, maar hij zag er perfect uit(was toen ook niet meer kreupel).
Dus met een gerust hart naar huis.

Vanochtend echter blijkbaar stokkreupel volgens staleigenaar. Ben net gaan kijken, komt rad en dravend de wei uit, nagevoeld, alles normaal, niet warm of dik. Stapt weg, kreupel. Paar passen gedaan, niks aan de hand. Staat weer 5 minuten stil, stapt weg en kreupel..
We snappen er niks meer van, dierenarts weet het niet en verwijst naar kliniek, die zeggen hij is perfect, en gewricht hoefde absoluut niet ingespoten te worden..

Klinkt dit voor iemand bekend? Waar kunnen we het zoeken? Het is enorm frustrerend voor mijn vriend en hij is echt in staat om alles te verkopen en er de brui aan te geven..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

joyce B

Re: Vage kreupelheid. Knie/sprong/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:00

Iets met de kniebanden misschien?

Esther

Re: Vage kreupelheid. Knie/sprong/iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:36

Slaat de knie niet op slot?

Sprakeloos

Sammiex2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:39

Als aan het been niks te zien is, komt het niet uit de rug? Misschien heeft hij de vorige keer dat hij kreupel was en niet goed liep, gecompenseerd vanuit zijn rug waardoor hij nu rugklachten heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:30

Esther schreef:
Slaat de knie niet op slot?

Ja ook mijn idee. Knie opp slot idd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie