Vandaag heeft mijn pony Utelo een Chip gekregen tegen zijn hengsten gedrag.

Utelo is een ruin van 10 jaar oud en hij staat nu sinds een maand op een weiland in Wageningen met 3 merries en 1 andere ruin. Sinds hij hier staat begint hij steeds meer Hengsten gedrag te krijgen. Hij dekt de merries die hengstig zijn en jaagt ruinen weg. Ook zet hij alle paarden op rangorde tijdens het eten. Het wordt steeds erger en had al veel geprobeerd maar bijna niets werkte tot dat de dierarts over een chip begon dat vaak gebruikt wordt als tijdelijke castratie bij honden.

Je hebt 2 soorten van de chip. 1 werkt een half haar en de ander een jaar. Voor de paarden gebruiken ze die voor een jaar omdat dat sterker is voor paarden. Deze werkt voor paard een half jaar tot een jaar.
Ik hoop dat dit mijn pony laat kalmeren en dat hij weer braaf wordt zoals hij altijd al was. Hopelijk over een half jaar/jaar blijft het gedrag goed Ook al is dan de chip opgelost.
Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en misschien hebben jullie ook zo'n zelfde ruin of hengst die dit zeker kan gebruiken, dan weten jullie wat er voor oplossing er misschien voor is.