Mijn haflinger jaarling heeft het sinds het afspenen eigenlijk nooit goed gedaan... Ze heeft vorige winter droes gehad (niet getest) en is eigenlijk nooit na het afspenen gespierd geweest altijd magertjes ze is nu ook nog maar 1,17 hoog en had minstens al 1,35 moeten zijn... Ze heeft de bijnaam smurf.
Laatste tijd viel ze heel veel af en had een dikke buik... Ik heb haar dieet aangepast ze krijgt nu 500 gram vitalbix breed en grow 2 scheppen luzerne hooi gras en wat snoepjes ooit een appel... hier zit ze nu 3 weken op (overgestapt vanuit pavo) en ik zie geen verschil.
Ze is ontwormt ik heb ook een mest onderzoek uitlaten voeren hier kwam niks uit, de dierenarts zei dat het kon komen omdat ze eiwitten niet goed kan opnemen en stelde een bloedonderzoek voor.
De keer erna had ik een andere dierenarts die zei kijk eerst hoe ze reageerd op het nieuwe voer... Ze deed het kort iets beter maar valt nu weer terug...
Iemand hier ervaring mee? Of ideeën over?
Andere mensen zeggen dat ik me teveel zorgen maak en dat het gewoon haar manier van groeien is maar voor mijn gevoel is er iets mis... Overigens is ze wel gewoon actief vrolijk en vervelend.
Ze was ontwormt met equest (250 kg) kwam niks vanaf.
Een week terug (lekker vies