Eerst en vooral wil ik meedelen dit paard is NIET van mij! Ik weet ook niet hoe lang hij er al mee loopt dus voor ik beschuldigingen krijg dat ik al lang iets had moeten doen, zijn dus niet nodig aangezien ik het paard vandaag maar voor de eerste keer ‘goed bekeken’ heb.
Ik geef dit paard dus eten voor mensen die momenteel op reis zijn. Nu zag ik dit in zijn kootholte.
Ik ben geen dierenarts en nogmaals weet ik ook niet hoe lang het er zit, eigenaren hebben er ook niets over gezegd weet ook niet of ze er van weten dat hij zo iets heeft. Iemand die weet wat het precies is of het mok is of iets anders en of ik er iets zou kunnen aan doen?
Dat ziet er uit als droge mok. Goed wassen met betadine shampoo, losse korsten weghalen maar niet trekken. Na het wassen goed laten drogen en dan mokzalf/sudocreme opsmeren (niet te dik). Als het erger wordt of erg gaat bloeden zou ik een DA bij halen.
Lijkt inderdaad met op een voor of zelfs een oude wond door draad ofzo... Heeft het paard er last van? Laat het iets merken of jeukt het, bijt het erin of stampt het veel met dat been?
8nnemiek
Geplaatst: 09-09-18 20:25
Een plooi met een harde, eelt-achtige huid zie je vaak bij CPL. Gaat het om een koudbloed? Die zijn daar erg gevoelig voor.
Hij heeft er eigenlijk totaal geen last van dat viel mij echt op hij heeft er geen pijn/last van ook niet tijdens het lopen ofzo. Het is een connemara voor diegene die het ras vroegen en zoals ik lees valt er dan eigenlijk niets aan te doen als ik CPL opzoek?..