Voor mijn 5 jarige (onbeleerde) merrie ben ik opzoek naar een voer dat zij wél lust.
Helaas, ik heb nu meerde soorten voer geprobeerd. Pavo Vital, Marstall Vito en Vitalbix Active+. Helaas eet ze allemaal 1 zak, waarna ze het vervolgens met lange tanden eet of gewoon volledig stopt met het eten van het voer. De laatst geprobeerde is de Vitalbix Active +. Ik dol gelukkig, 3 zakken voer gehaaald, stopt ze weer met het eten ervan.... Ik ga proberen deze misschien weer terug te brengen en anders in de winter opvoeren. Als ik het in haar bak kan laten liggen is het vaak de volgende dag wel op namelijk. Maar zomers kan ik het niet laten staan, want ze moet daarna weer terug de wei in natuurlijk!
Wat ook belangrijk is, ze kan niét tegen Pavo DailyPlus, dan ontploft ze van de jeuk en schilfers in haar staart, al vond ze die wel heerlijk.
Mijn zoektocht begint dus weer: Een gezond voer, zonder toegevoegde zooi, om mijn Marstall Force doorheen te mengen, of een volledig voer is ook prima natuurlijk! Wat ik nu nog op mijn probeerlijstje heb staan, is Vitalbix DailyComplete. Maar de vraag is of dat mevrouw wel bevalt. Daarom zoek ik graag naar andere/alternatieve opties! Een voer zonder bergen energie is ook belangrijk, ik wil er namelijk wel op blijven zitten zo de eerste paar keer dat ik erop ga