Paard met wondje op voorkant achterbeen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Paard met wondje op voorkant achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:41

Ha allen,

Gister trof ik mijn paard aan met een wondje op de voorkant van zijn achterbeen. Ik verwacht of een tik van een ander paard gehad of zelf lomp gerold. Nu is het plekje dicht/ik heb geen bloed gezien (ook geen restjes), maar staat het wel iets bol en als je erop duwt trekt die z'n voet weg. Daarnaast is het ook warm. Hij loopt niet kreupel en heeft ook prima zin om te bewegen.

Nu zit er daar ook wel een pees voorop, maar het lijkt mij dat als het zo hard gegaan is dat de pees stuk is dat het wondje ook wel open was geweest. Maar waarom is het dan zo 'gevuld'. Iemand ervaring met zo een plek?

Op dit moment koel ik 2x per dag en smeer ik het in met groene klei. Als het van de week hetzelfde is laat ik uiteraard wel een dierenarts komen.

Foto's: (dat groenige links in het wondje is een restje klei)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Franciska15

Re: Paard met wondje op voorkant achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:59

Als wij ons hoofd stoten, krijgen we ook een bult. Zou het gewoon een paar dagen aankijken. Alleen mag je volgens mij de groene klei niet op wondjes smeren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:12

Stelt niks voor hoor!

Gaat vanzelf over, alleen wel elke dag even kijken hoe het ervoor staat.

Stel dat het veel en veel groter wordt en veel dikker wordt........dan is het een ander verhaal.

M_Vainqueur

Re: Paard met wondje op voorkant achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 13:46

Bedankt voor jullie antwoorden. Het stelde mij van het weekend gerust. Maar op dit moment is de 'bult' nog steeds net zo groot, alleen is de gevoeligheid bijna weg en de warmte ook. Na 10 minuten draven werd het bultje nog wel warmer dan de rest van het been.
Ik kijk het nog even aan en anders toch maar langs de dierenarts komende vrijdag.

wbt de groene klei, klopt, niet bewust erop gesmeerd, helaas was het van erboven er toch in gedropen.