Zijn het enkel de bloedwormen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:28

Seltje schreef:
Is de ziekte van lyme getest? Afvallen, atactische symptomen, niet goed maar ook niet slecht,beetje beter van medicatie maar niet goed genoeg herken ik allemaal van bij mijn merrie en ruin die beide mijn lyme zijn gediagnosticeerd.

Inderdaad, zo klinkt het bij mij ook.. Bij mij is de diagnose bepaald door een holistische dierenarts. Gezien je ervaring met de reguliere dierenartsen is het misschien de moeite waard om hier eens naar te kijken?
Ik kwam er regulier ook niet uit en via de holistische wijze kom ik tot nu toe een stuk verder.

Edit: Je zou ook nog kunnen kijken naar leverbot? Dat geeft ook zulke vage klachten

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 10:42

De kiné is voor haar geweest, zij maakte zich ook erg veel zorgen en toch tot de conclusie gekomen dat ze naar Merelbeke moet. Het probleem is dus transport, want ik heb geen trailer, en geen chauffeur...

Ernstige spieratrofie in de achterhand, kon een heel eind haar hand tussen achterbeen en buik steken, ze wankelde op haar benen als ze één been moest stretchen, alles dat te maken had met gewicht zetten op haar (spierloze) achterhand resulteerde in gewaggel en hoeven die ze meteen terug op de grond smeet, ze zat vast in hals en beide zijden in de ribben waarop ze dus heel straf reageerde. Haar ademhaling is met buik en hele lichaam ipv een normale ademhaling, ze trekt samen,...

Maar ja, daar gaan we weer, he. Het plan was om voor mijn opleiding BE dit najaar te gaan, maar dat is dus belange niet op tijd... Nu dus de irritante zoektocht naar een eventuele lift... :(

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:57

Ik zou geloof ik de klasieke dierenartsen eens laten voor wat ze zijn.
Ik zou naar een bioresonantietherapeut gaan, die zelf ook behandeld.
Dit klinkt een beetje als mijn hond die was opgegeven en die bleek een candidae infectie te hebben, denken al die dieren artsen niet aan.

Weet niet of Wies Dekker, Visioen in Breda ook paarden behandeld.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 11:28

Is mij inderdaad al voorgesteld, maar volgens mij is het gewoon iets intern. De dierenartsen hebben ook geen moeite gedaan om te kijken naar darm of longproblemen, dus chances are dat dat gewoon het probleem is :j moesten ze echt alles hebben geprobeerd, ja, maar dat hebben ze niet gedaan.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:21

Welke regio zit je in België, transport naar Merelbeke moet wel te vinden zijn hoor.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 21:43

Leefdaal met haar, maar een voorwaarde is dat ik mee in de auto zit waar de trailer achter hangt, ze staat echt wankel vanwege haar spieratrofie en ik zou bang zijn ze kwijt te raken als ik erachter reed (en als ze even wankelt tijdens het rijden zou ik dat zién en waarschijnlijk een ongeluk veroorzaken met mijn gestress)...

Paardentaxi valt daarbij dus af, is ook een gigantische commerce :( Tot zover nog niemand gevonden, iedereen die ik ken is op voortrek nu, of op vakantie met de trailer, of hebben herexamens zoals ik :n

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:11

Een camionette huren? Er zijn verhuurders waar je die hele mooie camionettes voor twee paarden kan huren. Daar heeft ze veel steun in volgens mij.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 22:34

Dat lijkt me idd ook! Zou ook het goedkoopst uitkomen, maar mijn ouders hebben nog nooit met een paard gereden in/achter de wagen, en ik ook niet... Dus om dan meteen de eerste keer van Leuven naar Gent te rijden is denk ik teveel van het goede met al mijn stress := Ik zorg er nog voor dat we verongelukken ofzo.
Lijkt mij idd ook dat ze echt steun nodig heeft nu, niet superveel ruimte (wat bv. Taxi's wel handhaven), want dan gaat ze volgens mij los de grond op bij de eerste bocht :n

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:39

Waarom merelbeke als je van die kant komt is equitom toch dichter bij? Even oproepje op Facebook plaatsen, ik ken die regio niet.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 22:45

Geld en teveel negatieve verhalen van equitom :j Ik heb liever beter 'bestuurbare' teams, want elke dierenarts die geweest was had ego genoeg om telkens een nutteloos bloedonderzoek te doen terwijl dat altijd al gedaan was. Ik heb liever dat ze luisteren naar mij, dan dat ze zoiets hebben van 'ik ken dit paard beter dan jou op vijf minuten tijd' :P

Merelbeke is me ook specifiek aangeraden door de mensen die me wel geloofden :)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:53

Skyefate schreef:
Leefdaal met haar, maar een voorwaarde is dat ik mee in de auto zit waar de trailer achter hangt, ze staat echt wankel vanwege haar spieratrofie en ik zou bang zijn ze kwijt te raken als ik erachter reed (en als ze even wankelt tijdens het rijden zou ik dat zién en waarschijnlijk een ongeluk veroorzaken met mijn gestress)...

Paardentaxi valt daarbij dus af, is ook een gigantische commerce :( Tot zover nog niemand gevonden, iedereen die ik ken is op voortrek nu, of op vakantie met de trailer, of hebben herexamens zoals ik :n


Waarom zou een paardentaxi daarom afvallen? Ik heb ook een paardentaxi en bij mij mogen mensen kiezen of ze meerijden of er achteraan rijden. Naar klinieken rijden ze eigenlijk altijd wel mee, met vakantie of stalverhuizing rijden ze er vaak liever achteraan omdat ze dan eigen vervoer hebben op de vakantieplek of omdat ze spullen in hun eigen auto hebben en nog een lange tijd bij hun paard willen blijven op de nieuwe locatie. En commercieel... Ik weet het niet hoor, maar ik zou liever iemand laten rijden die vaak met paarden en een trailer op pad is, dan iemand die nooit of vrijwel nooit met een paard gereden heeft. Dat daar kosten aan zitten lijkt me normaal, de aanschaf van het vervoer, het onderhoud, wegenbelasting die duurder is dan voor een kleine wagen, verzekeringen, BTW die afgedragen moet worden ( in Nederland 21%), als het inkomsten gaan worden moet ik ook inkomstenbelasting gaan betalen, afschrijving van trailer en auto en dan heb ik nog niet eens gedacht aan een boterham voor mezelf... Het lijkt duur zo'n paardentaxi, maar huren en iemand laten rijden die het niet gewend is kan ervoor zorgen dat een paard niet graag meer op een trailer gaat. Met een trailer moet je dan ook al een goede trekauto hebben en rijden met een vrachtwagentje moet je ook al vaker gedaan hebben om dat voor een paard goed te kunnen doen.
Ik zit overigens wel veel te ver uit je omgeving om het betaalbaar te kunnen doen hoor, maar je kan allicht eens zoeken naar iemand die redelijk in je omgeving zit.

Ik wens je heel veel sterkte met je paard hoor, het is vreselijk als ze wat mankeren en je niet weet wat het is!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 23:02

Nee nee, ik begrijp je zeker! Het is dat hier 'paardentaxi' een beetje een begrip is geworden dat samen staat met iemand die heel graag met snoep werkt, die mij kent en ik ken haar, maar ik ben absoluut geen fan van haar methode of hoeveel ze vraagt. En ze vraagt enorm veel, dat zijn echt gewoon mijn dierenartskosten van twee dierenartsen bijeen... En dat is met labokosten bij :') ik snap dat het duur is, maar dat is echt té.

En in die van Herselt zit je blijkbaar niet vooraan van wat ik begrepen heb, die rijden met camionette maar zijn met twee, dus geen plek voor nog iemand daar :(

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:30

dat is geen kattenpis wat je allemaal hebt meegemaakt met alle dierenartsen en je paard nog steeds niet beter op de koop toe!
Na alles wat ik van je heb gelezen en je eigen hint in die richting : voedingsdeskundige. Je zou eens kunnen proberen contact te maken met Carol Hughes, microbioloog met eigen paarden. Zij runt ook een eigen bedrijf met voedingssupplementen die gestoeld zijn op de natuur. Zij doet wetenschappelijk onderzoek in the field, en deelt veel van haar resultaten, bevindingen op haar FB pagina: https://www.facebook.com/groups/1862115 ... =bookmarks . Ze werkt o.a. samen met de racehorse industry in Newmarket en ook de University of Wales. Haar motto is laat het paard als het enigszins kan zichzelf beter eten in de natuur, ze weten wat ze nodig hebben. En als dat niet gaat in de praktijk want pensionstalling etc., dan heeft ze wel een aantal producten die je paard kunnen helpen om de boel weer op de rit te krijgen.
Dat je paard aan boomwortels gaat knagen en de grond rondom bomen (humus-achtig) opzoekt wil inderdaad wat zeggen.
Misschien is FIR humic clay ook wel het proberen waard. Het kan o.a. gebruikt worden als milde detoxer, naast alle andere benefits die het heeft.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 00:15

Correctie, met de Paardentaxi kan gelukkig wel nog één persoon meerijden vooraan, gelukkig :j Anders gaan mensen denken dat het niet kan, zoals ik, dus gelukkig wel!

Elbony, bedankt voor de tip! Ik vrees dat gewoon een voedingsdeskundige niet gaat helpen, ik ben het ondertussen beu altijd symptomen te behandelen en ik het eigenlijke probleem nog steeds niet ken :( Maar nadien kan het altijd helpen!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:21

Asse Mollem gaat het dichtste bij jou zijn denk ik, maar ik begrijp je voorkeur voor Gent, zou ook de mijne zijn.
Probleem gaat ook zijn dat diegene die je vervoert ginder moet wachten om je terug te brengen en je mag toch rekenen dat je minstens een halve dag kwijt bent.

Is ze al ooit vervoerd geweest? Als je een camionette huurt, kan je de Shet (die ik in je profiel zie) meenemen, staat ze al een pak geruster. Aan de ene kant snap ik de stress, aan de andere kant is ieder van ons ooit een eerste keer met vervoer en paard erin op pad gemoeten natuurlijk. Als je een aantal "regels" in acht neemt, moet dat lukken.

Komt Wakko van bij O? Of is het toeval dat ik iemand ken die O heet en die vroeger een Shetlander Wakko in die kleur had en daar een plekje voor gezocht heeft.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 08:46

Van Ninove? Yep, daar komt hij van! Sindsdien is hij echt een super super lovable mannetje geworden, iedereen die hem ontmoet wilt hem stelen van ons :') Superblij dat ze hem aan mij toevertrouwde!

Ze is al vaker op transport geweest, daar heeft ze geen stress van oid, maar vanwege zo weinig spieren te hebben in haar achterhand strompelt ze echt in de trailer, komt er volledig bezweet af, diarree over heel haar achterbenen. Dit was nooit het geval voor ze ziek werd, toen vond ze de trailer fantastisch - ze zou er begot zelf op springen als je de trailer open zette :')

De vorige keer dat ik aan de hand gaan wandelen ben met een vriendin (eerste keer sinds ze ziek is) en ze 20 minuten in de trailer zat, was haar achterhand helemaal aan het trillen.

Dus ik denk op zich niet dat het zou helpen wakko erbij te laten - die jongen is al zo stressy van zichzelf, en hij is laagste in rangorde, dus als zij even verstapt... := Als zij naar de kliniek is gaat hij wel even op 'vakantie' bij de paarden van vriendinnen aan het eind van de straat bij ons. Hij is namelijk degene die alleen staan vreselijk vindt, zij, not so much :')

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:54

Dan zou ik toch de optie camionette open houden. Misschien kan je die de dag ervoor al gaan halen en er wat mee gaan rondrijden, zonder paard, om het gewend te worden. Ik denk dat het iets makkelijker is dan met een trailer omdat je samen met het paard in 1 geheel zit en dus nog meer kan meevoelen?
Mij hebben ze indertijd gezegd, rijden alsof er een kopje koffie op je dashboard staat en je mag niks morsen :D .
Ik heb nog een rijbewijs waarmee je zo direct met aanhanger mocht en mag rijden :D .

Of misschien eens kijken of O voor jou kan rijden?

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 09:13

Dat van dat kopje lijkt me nu eigenlijk echt een goede tip zeg! :o En ja, als ik niemand vind doe ik dat zeker! Weet wel niet hoe lang je je B moet hebben om te huren, ik heb het pas vorig jaar behaald... :=

En jaloers! Dat rijbewijs wil ik ook wel! :D

O is spijtig genoeg op voortrek, samen met de rest van de club en de vriendin die zichzelf meteen schuldig voelde en die op dezelfde stal staat met trailer is net naar Oostenrijk :') Zij komt pas midden van mijn examens terug, de 26ste.

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:39

Ik heb alles gelezen en bij veel van de klachten en met name de spieratrofie denk ik aan PSSM1 of PSSM2

Heel erge rot ziektes, maar als je de diagnose hebt met goed beleid is er veel te managen.
De diagnose is makkelijk te stellen aan de hand van genetisch onderzoek.
http://www.pssm.eu/nl/testen.html

Kliniek is zeker ook goed, kunnen ze echt heel grondig alles nalopen.
Wel zou ik voor het bezoek aan de kliniek alle alternatieve-en zelfmedicatie stoppen zodat er een blanco beeld is en geen symptomen verstopt zijn.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:56

Misschien iets anders, maar heb je weleens aan PSSM gedacht?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:16

Skyefate schreef:
Dat van dat kopje lijkt me nu eigenlijk echt een goede tip zeg! :o En ja, als ik niemand vind doe ik dat zeker! Weet wel niet hoe lang je je B moet hebben om te huren, ik heb het pas vorig jaar behaald... :=

En jaloers! Dat rijbewijs wil ik ook wel! :D

O is spijtig genoeg op voortrek, samen met de rest van de club en de vriendin die zichzelf meteen schuldig voelde en die op dezelfde stal staat met trailer is net naar Oostenrijk :') Zij komt pas midden van mijn examens terug, de 26ste.


Je moet eigenlijk heel erg vooruit kijken bij het rijden zodat je zeer langzaam kan afremmen, voorzichtig optrekken ook uiteraard en voorzichtig en traag in de bochten.

Tsja, dat rijbewijs, dat komt natuurlijk ook met de leeftijd he, dat moet je er dan wel bij nemen :D

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:04

Update! Ze is vandaag naar de kliniek in Merelbeke geweest en blijft daar overnachten. Ze is binnenstebuiten gekeerd - endoscopie longen, rectaal onderzoek, echo van buik, longen, nieren, etc, onderzoek van haar beweging, ze heeft geen ataxie en weegt 570 (!!!) Kilo. Alles kwam helemaal goed terug, was niets op aan te merken. De dierenartse die leidde was wel enorm bezorgd en vreest voor een tumor, maar tegelijkertijd wijzen er dan weer dingen op dat het geen tumor is. Verhoogde eiwitten die wijzen op mogelijke tumor, maar kan ook gewoon duiden op een andere chronische ontsteking. Er is pulsatie in alle benen, maar ze mankt niet en stapt goed door. Ze heeft echter helemaal geen koorts, wat dus weg wijst van de tumorroutte. Ze heeft ook in de rest van haar bloed geen enkele blijk van wáár de ontsteking zou moeten zijn. Amper spiertoon in staart, heel zwak daar. Ze heeft mij drie opties gegeven - CT scan (maar de kans is klein dat we daaruit iets leren aangezien de rest van haar lijf perfect in orde lijkt te zijn en het volgens gedrag en symptomen niet logisch zou zijn dat daar een tumor zit, plus zelfs al weten ze het dan, kunnen ze er niks aan doen), EMS onderzoek en als ze het heeft, glucose toedienen om te zien waar ze een respons op heeft, of Cortisone.

Ik heb gekozen om haar daar te laten voor EMS te laten onderzoeken aangezien ze nuchter moet zijn, dan kunnen ze ook meteen met glucose beginnen. Als het geen EMS is, kunnen ze beginnen met cortisone.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:12

Hoe ben je er nu geraakt?

Denk dat ik ook voor het EMS onderzoek zou gekozen hebben.
Mocht er een tumor zitten, waar zou die dan zitten?

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:52

Via een lesklant die meteen staan rondbellen heeft, toch nog iemand die haar tot daar wilde brengen! Superlief allemaal, ik was echt blij *\o/*

De dierenarts zei ofwel toch haar brein, ofwel ergens in de rug. Maar er is niets van zwelling, opvoelen ging goed en alles was perfect gezond voor de rest, dus da's ook weer zoiets.. |o

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Zijn het enkel de bloedwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:58

Fijn dat dat gelukt is om haar naar een kliniek te brengen in ieder geval. Veel sterkte ermee!