Paard hoest opeens

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bollebuik

Paard hoest opeens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 15:18

Vrijdag tijdens het rijden merkte ik dat mijn paard af en toe hoest. Maar echt maar 2x in een half uur rijden zeg maar en verder niet. Zaterdag ook zoiets maar wel ook na het rollen dat hij hoestte. Maar vandaag ging ik een rondje buiten doen en hij was echt ontzettend veel aan het hoesten.. het is echt een droge hoest, geen slijm en geen snot. Zou dit door het stof en de droogte kunnen komen? Hij staat heledag buiten op een paddock met onbeperkt hooi, snachts op stal

Kabayo

Re: Paard hoest opeens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:20

Ja dit kan komen door de stof en droogte

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:32

Denk dat veel paarden op het moment hoesten door de droogte.. Je zou wat Fenegriek kunnen bijvoeren, werkt bij mijn paard ook erg goed ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:41

Die van mij hoest ook opvallend veel sinds gister. Veder niks aan de hand . We (staleigennaar en ik) denken ook dat het door het weer komt.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:04

Ik hoorde op de radio vanmorgen ook dat er smogalarm afgegeven is ivm hitte, zou morgen weer over moeten zijn. Verder is het inderdaad erg droog en dat stof irriteert keel/longen bij heel veel mensen en dieren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
β€œTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:10

Let wel op, chronische longproblemen kunnen resulteren in een dampig paard.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:17

Een flinke regenbui zal het allemaal doen verminderen. Alles is gort droog en verschrikkelijk stoffig. Dat gaat ook bij dieren op hun luchtwegen zitten dus dan beginnen ze te kuchen.

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:42

Hier ook. Sinds ongeveer 1 weekje geleden is het begonnen. Ene dag is het maar 6x andere dag wel 20x.

Heb een vliegenmasker met neus om. En iedere dag zit deze vol met stof. Iedere dag afwassen dan komt dat in ieder geval al niet in de neus.

Nog enkele dekjes te koop 2,- tot 13,- :) /3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie