Tessebes schreef:Ik zou mijn paard met zo'n verwonding naar een kliniek brengen waar een goede smid bij zit. Dit moet de komende tijd goed gemonitord worden, want als hier een infectie bij komt, moet er direct ingegrepen worden. Verder gaat die tape natuurlijk niks helpen, hier moet echt even een professional mee aan de slag.
Monitoren gaat ook gebeuren. Behandelen op de kliniek gaat heel lastig worden. Ze is een echte alfa en een zeer dominante merrie. Dit betekend oa dat de hoef schoonspoelen met water alleen door mij toe laat. Zo ook vandaag toen de dierenarts er was. Verdoving ed zal ze vechten totdat ze dood neervalt. trailerladen zal ze ook alles aan doen om dat te voorkomen. Dit zal resulteren in veel meer letsel.
Ik heb een pb gehad waarin iemand aangaf dat haar hoefsmid het wel wou behandelen ipv doorverwijzing naar dierenkliniek. Ik denk op dit moment dat het verstandig is dat ik maandag contact opneem met een hoefsmid die verbonden is met een dierenkliniek om die te laten komen.
Helaas heb ik nog geen meningen/ervaringen mogen ontvangen over het verband nat of juist droog maken. Dit laat mij morgenochtend wel voor een groot dilemma.