Mijn VZ tinker met redelijk wat behang heeft sinds de winter wat korsten bij haar voorbenen en dan aan de binnenkant van haar knie.
Op bokt lees ik veel over hoe je van mok afkomt maar ik lees wel 101 manieren... en ik heb geen idee welke nou de juiste is.
Ik heb al veel geprobeerd
×met babyolie haar sokken uitkammen (alle losse korsten glijden eruit)
×heeell veell soorten mokzalf van welkoop tot DA zalf niks hielp

×alle korsten eraf plukken en dan wassen geen succes maakte het erger ipv beter...
×het zo laten en aankijken (de mok bleef hetzelfde dus niet erger niet beter)
×droog houden van benen en stal 2x mesten per dag ipv 1x dus vooral alles on haar heen droog en schoon houden om irritaties te voorkomen en verhelpen. Dit hielp iets de huid werd minder rood en geirriteerd
Huidig... ergste eraf proberen te plukken en zorgen dat er geen kloven in de korsten onstaan ook de boel om haar extra schoonhouden doe ik nu...
Ik heb zo even geen foto maar die verschijnt wel als mensen die nodig hebben in hun oordeel.
Tink heeft weinig geduld en vind het maar niks als je constant aan haar benen zit. Ze is allesbehalve kleinzerig maar mokkorsten haat ze...
Wat mij wel opvalt
Tinkertje staat bij 20 soortgenootjes in een kudde en letterlijk alle paarden zie je knagen en stampen (ook wel zomer=steekinsecten..? Toch?)
Of erger mijt....
Als iemand DE manier heeft om hiervan af te komen hoor ik het graag
Ps dit is mijn 1e topic op bokt ik hoop dat het hier goed staat ...
Alvast bedankt namens kjelda en mij
(DA is al geweest die zei dat het mok maar dat is al een maand of 3 geleden toen de kudde nog niet aan het knauwen was...)
Wow lang topic ... oops