Mijn bijna 18-jarige Fjord gedraagt zich de afgelopen weken anders dan anders.
Normaal is hij heel relaxt en kijkt hij nergens van op, ik kan dan gewoon alles met hem.
Sinds ongeveer 5 à 6 weken begon hij iets meer te schrikken tijdens het rijden, maar dit trok wel weer weg en daar was prima mee om te gaan.
Tot hij ongeveer twee weken geleden volledig in paniek was. Ik heb hem toen in zijn stal gezet, omdat er niks mee te beginnen viel. In stal was het alleen keihard rondjes lopen, (zenuwachtig) mesten en 'blazen'.
De dag erna precies hetzelfde, weer die paniek.
Toen dierenarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ik heb hem nu acht jaar en in die tijd heb ik hem nog nooit zo gezien, hij was echt zichzelf niet.
Dierenarts heeft zijn ogen nagekeken en bloed afgenomen. Ik heb hem extra laten testen op PPID, maar uit zijn bloed kwam niks bijzonders. Ook zijn ogen en gehoor lijken gewoon goed.
De dierenarts is uitgegaan van een vitamine/mineralen tekort, dus die krijgt hij nu bijgevoerd. Dit zou binnen 3 tot 4 weken effect moeten hebben.
Nou kreeg ik weer hoop en de paniek leek af te nemen. Ik heb afgelopen week een aantal dagen weer normaal met hem kunnen rijden en hij was weer zichzelf, niet schrikken en de paniek was nergens te bekennen.
Tot het een dag daarna ineens weer helemaal was omgeslagen.
Op dit moment is hij zo onvoorspelbaar. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hij wordt ook al wat ouder dus ik begin stiekem al met dementie en tumoren in zijn hoofd te spelen. (moet ik niet doen

Alvast bedankt!