Ik hoop dat het hier iemand misschien bekend voorkomt.
We hebben een 8 jarige PRE overgenomen als projectje, helemaal gezond, glanst momenteel als een spiegel, maar heeft allemaal plekjes op zijn benen.
Vorige zomer had hij het ook, toenmalige eigenaar zorgde niet goed voor hem en heeft er ook geen dierenarts bij gehaald. Plekjes breidden toen steeds meer uit naar zelfs borst/hals. Deze winter is het weggegaan en nu rond eind mei kwam begon het ineens weer. Het begon met 1 been maar breidde langzaam weer uit naar alle andere benen en nu weer steeds verder omhoog. Het start als kleine pussige korstjes, als die korstjes eraf gaan worden het kale plekjes die heel langzaam iets groter worden. Paard heeft er niet megaveel jeuk aan, maar wel iets.
In het begin gelijk de dierenarts laten kijken en die zei met betadine wassen een paar keer. Dit hebben we gedaan maar hielp niet. Daarna ben ik overgegaan op mokzalf. Leek iets te helpen, maar ook niet veel. Daarna is de DA weer geweest en adviseerde een antibioticakuur (tmps), dit gaf geen verbetering. Daarna heeft de DA een schrap genomen en daar bleek een bacterie op te vinden die idd niet op tmps reageerde maar wel op doxycycline. Dus toen zijn we gestart met 10 dagen doxy. Nu zijn we aan het einde van de tien dagen en helaas weer bijna geen reactie. Ik vrees dus dat er ook nog wat anders is behalve een bacterie, want dan had het nu toch wel al beter moeten zijn.
Is er iemand die dit herkent en weet wat het kan zijn?