Littekenweefsel schouderspier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_26
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-18

Littekenweefsel schouderspier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 10:52

Hoi allemaal,

Ik wilde polsen of er iemand ervaring heeft met het behandelen van littekenweefsel in de schouderspier. Ik heb mijn ruin Limited Edition op 5 jarige leeftijd gekocht. Hij was zwaar verwaarloosd en had medisch een hele berg problemen. 2 jaar later is hij al enorm vooruit gegaan, maar doordat hij onregelmatig bleef lopen zijn we op zoek gegaan naar de oorzaak. Nu blijkt dat hij een groot litteken van 15cmx3cmx2cm heeft in zijn rechter schouderspier die zijn beweging belemmert. Hij zou in het verleden een trap gehad hebben van een ander paard. Bij de klinische keuring is mij gezegd geweest dat hij er geen last van zou hebben, maar helaas is dit wel het geval. De dierenarts zou hem willen inspuiten met hyaluron/cortisone en daarnaast behandelingen door de fysio. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes, Femke

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Re: Littekenweefsel schouderspier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:34

Mijn paard heeft waarschijnlijk ook een soort van littekenweefsel, maar heeft hier geen last van.
Hij heeft een verlamming gehad aan zijn schouder.
Bij hem is het vooral de atrofie dat het meest opvallend was. De DA zei dat hij waarschijnlijk een soort van littekenweefsel zou hebben (ze voelde enkele harde knobbeltjes), maar dat hij hier geen last van zou hebben als de spieren terug zouden komen. En voorlopig lijkt hij er geen of weinig last van te hebben (we zijn nog steeds aan het revalideren = stappen)
Er is wel direct ingegrepen met cortisone en een infuus, dus ze waren er heel erg snel bij. Daarom dat de 'schade' beperkt gebleven is.