Krijg je een appje van je bijrijdster: Vince heeft een dik been... met de volgende foto erbij:

Dinsdag springles gehad en na de springles zijn benen gekoeld en met de coolwash van naf afgesponst.
Woensdag appje dat been dik is en gelijk 2x gaan koelen en flink eind op harde gaan stappen.
Vanochtend kwam de hoefsmid voor bekappen en ijzers dus die kon ik gelukkig om advies vragen zo snel!
Hij heeft wat geknepen in de pezen en hij trok links zijn been omhoog en rechts (dikke been) sloeg hij naar voren en oren in de nek en staart zwaaien, duidelijk pijn dus arm paard..
Advies hoefsmid: Veel koelen en stappen dat zal de dierenarts ook zeggen en blijf mij foto's sturen van hoe het slinkt. Neem de tijd een peesblessure lijkt weg maar kan er nog zitten. En ik ga er geen ijzers onder leggen omdat dat de bloedtoevoer verslechtert.
Daarna toch even de kliniek gebeld voor advies: Veel koelen en stappen en als de zwelling tot de knie toeneemt willen we een foto maken of als de zwelling veel erger wordt/ niet afneemt. Mag insmeren met coolgel.
Vandaag 3x 30 minuten gekoeld en gestapt met hem en dat gaan we voorlopig zo houden. En goed ingesmeerd met coolgel. Mijn vakantie die 22 juli gepland staat met hem naar de bossen afgezegd helaas.
Hier een foto van vandaag van de zijkant:

Iemand nog andere tips die ik misschien over het hoofd zie?
(stalrust raadde de dierenarts aan alleen mijn paard maakt zich echt gigantisch druk als hij alleen op stal staat. En dan gaat hij draaien en doen en dat is alleen maar slechter voor de pees. Op de wei is hij heel rustig en gaat hij niet zomaar draven