Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MyWishMax schreef:Mijn pony was allergisch voor beuken bomen, maar die ging niet headshaken, die kreeg enorme bulten over zijn hele lichaam die alleen weggingen met injecties. Dat was in de zomer en in het najaar. Het was misschien wel ons geluk dat hij er niet van ging headshaken. Maar hij had er ook last van op plekken waar die bomen niet in de buurt/vlak langs stonden, waarschijnlijk omdat er wel wat door de lucht vloog.
Helaas is hij ondertussen ingeslapen, dus ik heb nooit kunnen proberen of ander voer enzovoorts ook een effect had. Daar waren wij toen nog niet mee bezig (sowieso was dat nog niet zo bekend toen). Sowieso was een bomenallergie wel zeldzaam wat ik toen kon vinden.
ellepel schreef:Nou ja mijn pony schudde winters ook en ik kon het nooit plaatsen.
Meest was het op zonovergoten dagen dus dacht ik dat het door de zon kwam.
Tot iemand me er op wees en ik me bedacht dat ik winters veel wortels voerde.
Dus die er af gehaald.
En had het idee dat het toch wel verschil maakte.
Ben zo sober mogelijk gaan voeren, enige wat er nog in gaat is marstall force vitaminebrok.
Beetje subli dieetmix,dat kan hij dan wel hebben(is getest via een holistisch arts met zo'n lecherantenne)
En sinds een 3 jaar is hij eigenlijk schud vrij.
alleen de bloeiperiode van de bomen geeft nog minimaal klachten.
ellepel schreef:Nou ja mijn pony schudde winters ook en ik kon het nooit plaatsen.
Meest was het op zonovergoten dagen dus dacht ik dat het door de zon kwam.
Tot iemand me er op wees en ik me bedacht dat ik winters veel wortels voerde.
Dus die er af gehaald.
En had het idee dat het toch wel verschil maakte.
Ben zo sober mogelijk gaan voeren, enige wat er nog in gaat is marstall force vitaminebrok.
Beetje subli dieetmix,dat kan hij dan wel hebben(is getest via een holistisch arts met zo'n lecherantenne)
En sinds een 3 jaar is hij eigenlijk schud vrij.
alleen de bloeiperiode van de bomen geeft nog minimaal klachten.
Nathaliexd28 schreef:Na maaanden lang bezig te zijn geweest met onderzoeken bij mijn paard voor zijn headshaken, is er nu uiteindelijk een bomenallergie uitgekomen. Zijn er hier mensen met paarden die dit ook hebben? Hij heeft geen allergie voor gras of insecten, echt puur voor bomen met name de berken. Het enige wat ik gek vind is dat mijn paard in de herfst en winter net zo erg schudt als in de zomer. Is dat normaal bij een bomenallergie? We geven hem nu medicijnen en hebben hem van stal verplaatst naar een plekje waar geen berkenbomen staan. Het schudden is alleen nog niet meteen weg, hopelijk gebeurt dit wel als we hem wat tijd hebben gegeven.
De dierenarts dacht een lange tijd aan de aangezichtszenuw, maar nu eruit is gekomen dat hij een bomenallergie heeft, stelt ze dat vast als oorzaak. Maar nu vind ik het dus wel een beetje gek dat hij het in de herfst en winter net zo erg doet..
edit: Alle andere oorzaken zoals gebit, rijtechnische problemen, harnachement, etc. is al uitgesloten.