Sinds 6 weken heb ik een 6 jarige haflinger. Hij stond al bij ons op stal en ik heb hem overgekocht, hij stond destijds stil en overdag een paar uurtjes op de paddock. Ik heb hem in een maand tijd op het land weten te krijgen buj een kudde van 6 waarbij ik rustig heb opgebouwd. Momenteel staat hij Gemiddeld 9- 10 uur op de weide daarna paddock met hooi en snachts op stal. Toen ik hem kocht kreeg hij 1/2 muesli en 1/2 biks en dat 2 x p dag. Ik heb dat al snel terug geschroefd naar 1/4 muesli en 1/4 biks. Ik rij hem 5 dgn p week en we zijn opbouwende. Dit omdat hij geen conditie had aangezien er niets mee gedaan was. Ik doe nu 2x p week buitenrit van een uur waarin ik veel stap. En ik les een uur in de week en mijn dochter lest een uur en we longeren 1 x p week. Hij is gem 2 dgn vrij. Op het land is het vnl eten
Er is daar ruimte genoeg en hij loopt veel af over de track maar echt rennen en spelen is er deze weken niet bij maar goed de temperatuur is er ook naar.
Ik zit eraan te denken om de krachtvoer terug te zetten op 1/4 muesli, hij krijgt ook een vitaminesupplement en lijnzaad. ( op advies van da). Maar is dit te snel? Dan heb ik hem in 6 weken tijd van 1kilo naar 1/4 gezet maar wel meer gras...hij beweegt meer maar ik wil hem niet te dik hebben. Het werk wat hij nu doet is recreatief. Mijn dochter rijd f6 niveau en ik ben een hobbelruiter.
Graag jullie advies
Laatst bijgewerkt door lnvdh op 04-07-18 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt