Ik heb intussen naar een paar voerleveranciers gemaild maar ook graag even jullie mening

Situatie: 7 jarige paint merrie met aanleg tot dik zijn
-ze krijgt 4 a 5x per week beweging, gaande van matige training tot meerdere uren het bos in
- elke dag 15 u weidegang op arme grond, dus wel gras maar 'dun' gras
- op stal snachts droog hooi in een slowfeeder
-ze krijgt nu smorgens en savonds een kleine schep havens gastro + ivm plattere mest met de
basisbrok van havens
-panel 5 getest dus geen pssm
-vitamine E waardes zijn bijna bij elk onderzoek aan de minimumgrens, de rest is wel ok
begin dit jaar was haar vitamine E echt veel te laag, dus een kuur gestart van 3 maanden supplement (global medics vitamine E), nadat de kuur gedaan was hebben we nog een maand gewacht en opnieuw bloed laten trekken, de waarde was omhoog gegaan maar nog maar net aan de minimumgrens
Voordat ik opnieuw een kuur geef, wil ik eens overwegen of ik mss het voer kan veranderen.
Het moet dus geen sportbrok ofzo zijn, en aangezien ze aanleg heeft tot dik worden, iets met niet teveel suikers of eiwitten.
Ze moet ook niet pittiger worden, dit zit wel goed haha.
Liefst ook een voer dat niet snel slecht wordt omdat ze de enige is (evt 2 shets ook maar die krijgen sowieso maar een handje vol) die het zal eten.
Iemand tips of advies?