Beetje een gekke titel, maar daar komt het ongeveer wel op neer.
Ik heb sinds 3,5 jaar een appaloosa ruin van inmiddels 7 jaar oud. De paarden staan bij ons 24/7 buiten in een kleine kudde met onbeperkt goed ruwvoer en 's zomers dagelijks een paar uurtjes gras.
Hij krijgt zodoende een vitamine brok bij van Vitalbix met wat supplementen. Toen ik hem net had heeft hij al een keer een kleine slokdarmverstopping gehad door te gulzig eten, dus ik maak sindsdien zijn eten eigenlijk altijd nat zodat hij niet zo kan schrokken.
Maar nu lijkt het erop als hij niet meer de moeite doet om erop te kauwen en het zo naar binnen duwt waardoor hij met eten elke keer moet hoesten op de nog wat hardere stukjes.
Als ik aankom gaat hij zelf al in één van de stallen staan (daar zetten we ze apart als we bijvoeren) en een ontzettend kabaal staan maken, schrapen met z'n been en onrustig heen en weer lopen. Ik heb hem echt nog noooit overgeslagen met voeren en hij ziet er ook erg welvarend uit om het zo maar even te zeggen. Ik snap dus ook niet zo goed waar die onrustigheid en het schrokken vandaan komt.
Vandaag heb ik hem uit m'n hand gevoerd in kleine hapjes en dat ging goed zonder hoesten, maar ik ben toch niet van plan om dat de rest van m'n leven te blijven doen

Iemand tips voor gulzige paarden?
Hij doet het wel heel goed verder op de daily complete brokjes dus ik stap niet graag over.