Beetje suffe vraag misschien ofz, maar toe maar dan.

Het valt ons op dat hij de laatste dagen veel ligt in het land, gewoon lekker liggen en verandert wel geregeld even van houding.
Nou ben ik echt niet de beroerdste om de DA te bellen, maar wat moet die hier nu mee? Verder is er nl niks afwijkends. (Ik zit zelf van jongs af aan in de paarden, en heb dit paard al 15 jaar.) Paard is pas nog gecheckt door de craneo sacraal/osteopaat in 1.
Ik ben wel naar hem toe gelopen, maar hij ligt gewoon relaxt. Reageert adequaat, staat soepel op. Ook als je niet naar hem toe gaat, op een gegeven moment staat hij gewoon weer en gaat rustig verder met zijn bezigheden.
De kudde reageert trouwens ook niet op hem (o.a. 2 oude/wijze vrienden) alsof hij niet oké is. Ik dacht er niet veel van (paard is altijd gevoelig voor stress geweest en heeft nu met de jaren ook wat meer rust gevonden, is milder en heb hem vorig weide seizoen überhaupt voor het eerst eens een keer in het land zien liggen) dus ja beetje op leeftijd en zal normaal zijn.
Hij staat trouwens 's nachts wegens zomereczeem (schemer, muggen) met gezelschap in een verharde uitloop met schuilstal en strobed. Dus pakt daar ook zijn rust, en geen tekenen van veel liggen daar.
Dus ik vroeg mij eens af, liggen jullie wat oudere paarden ook veel?
Kan ik de craneo/osteo hem toch nog weer ergens op laten checken?
Of de DA, bloedonderzoek misschien?
Of gewoon overleggen DA?
Anders..?
Groetjes! Een overbezorgde 'moeder'