Supplementen mengen met...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Supplementen mengen met...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 20:27

Hoi allemaal! Ik wil graag mijn paard glucobalance gaan bijvoeren. En als ik dan toch bezig ben ook nog knoflookgranulaat (voor de insecten) en af en toe lijnzaadvlokken (ruiperiode). Echter krijgen mijn paarden naast 24/7 weidegang niets bijgevoederd.

Natuurlijk moeten die supplementen ergens doorheen gemengd worden, maar wat is nu een deftige slobber, brok, ... om mee te mengen? Suikervrij, graanvrij en niet al te duur?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niet direct iets vinden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:31

Agrobs Mash (slobber) bevalt mij goed om poedertjes doorheen te mengen en voldoet ook aan jouw eisen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:31

Hier gaat alles door wat dieetmix van subli :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:32

Die van mij krijgt ook glucobalance maar weigert te eten als er iets over haar voer zit. Dus ik los het op in een spuit. Het lost heel makkelijk op en spuit het zo in haar mond. Ik heb er een 50ml spuit voor maar die zit ongeveer voor de helft vol. Klein beetje water erin dan schepje glucobalance nog beetje water en dan schudden.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 20:38

genja schreef:
Die van mij krijgt ook glucobalance maar weigert te eten als er iets over haar voer zit. Dus ik los het op in een spuit. Het lost heel makkelijk op en spuit het zo in haar mond. Ik heb er een 50ml spuit voor maar die zit ongeveer voor de helft vol. Klein beetje water erin dan schepje glucobalance nog beetje water en dan schudden.

Ohja dat is ook een idee! Maar daar kan ik die knoflook en lijnzaad dan weer niet in kwijt. (Alhoewel poeder misschien wel maar dat wordt dan al snel een serieuze spuit)

AnnemiekeJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:52

Je zou de slobber van Vitalbix er heel goed voor kunnen gebruiken. Laag in suiker, vezelrijk, graanvrij. Heb het een poosje gebruikt als ruwvoervervanger maar mijn paard is er niet zo gek op. Je kunt geloof ik een proefverpakking opvragen om te kijken of je paard het lekker vindt.

tamary

Re: Supplementen mengen met...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:37

Knoflook = uienfamilie en dat is giftig voor paarden. Lijnzaad is ook in brokvorm te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 00:44

Pavo Care 4 Life klinkt precies als wat je zoekt, maar gewone grasbrok of luzernebrok kan bij veel paarden ook al een hoop goedmaken qua smaak, vooral als ze weinig gewend zijn en op dieet staan. Bietenpulp (bvb Speedibeet) kan ook voor een goede slobber zorgen om dingen in te verstoppen. Mijn paard vond het vorig jaar vreselijk saai, en dit jaar kan hij er opeens geen genoeg van krijgen. :+
Het kan ook een positieve uitwerking op insuline resistente/hoefbevangen paarden omdat het de bloedsuikerspiegel reguleert.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:32

Lijnzaad kan ook in de vorm van olie. Dat kan je makkelijk over een handje eten/slobber kwijt, of kan je ev ook optrekken in een spuit al wordt dat mss wel veel om in spuitvorm te geven >;) .
Het gunstig effect van knoflook wordt in vraag gesteld...

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:30

Mijn mening: knoflook aan paarden geven is weggesmeten geld :o wat je mag geven van hoeveelheid is te weinig om echt te kunnen werken bij een paard, en als je meer geeft dan wordt het giftig..

Ik zou ook kijken voor een ruwvoerslobber, sommige hebben ook al lijnzaad in hun slobber zitten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:18

Wij voeren agrobs alpengrun muesli
=grassen , wat kruiden zaden en pitten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:15

Agrobs slobber of muesli inderdaad.
Moeten het per sé lijnzaadvlokken zijn? Ik heb lijnzaadbrokjes en als ik iets moet mengen laat ik die gewoon even weken tot een papje. Vind paardlief heerlijk (en is een moeilijke eter, dus dat is een wonder :+ ).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:42

Ik geef ze ook in Pavo care4life, wegens de lage suiker/zetmeel. Toen hij nog amper aan krachtvoer kreeg (ook 24/7 land destijds) Ben ik begonnen met een handje Care4life en daar het supplement doorheen mengen met een scheutje lijnzaad olie. Ging altijd met smaak naar binnen. Inmiddels voer ik vitaminebrok nog steeds met een flinke hand care4life en daar weer supplement doorheen (zeewier).
Knoflook zou ik inderdaad ook niet voeren, hoor er niet te veel positieve verhalen over.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:49

Door een grasbrokje kan het ook prima.

Verder laat die knoflook weg, enkel maar commercieel gedoe dat spul. ;)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 20:29

De knoflook schrap ik van het lijstje als ik het zo lees! ;)
Ik denk dat ik eerst de spuit met water ga proberen, op die manier krijgt ze dan ook niks 'extra' binnen waarvan ze dikker kan worden. Eventueel kan ik er dan lijnzaadolie aan toevoegen.
Als dat niet werkt ga ik lijnzaadbrokken proberen om mee te mengen.
De agrobs producten heb ik hier nog niet in de winkels zien liggen dus die is net wat moeilijker om te testen maar die kan ook op het lijstje voor als het overige niet werkt!

Ik wil jullie bedanken om mee te denken!!