2 weken geleden is mijn paard bekapt geweest, toen de laatste hoef (links voor) klaar was kreeg ik al meteen in de gaten dat die korter was bekapt dan rechts voor (teen vooral te kort). Maarja, dan is het natuurlijk al te laat

Paar uur later op de weide zag ik hem onregelmatig lopen, op dat moment kon je het eigenlijk zelfs echt kreupel noemen. In stap liep hij al niet comfortabel. Hij wou zoveel mogelijk op het gras lopen en vermeed harde ondergrond.
Goed, kan eens gebeuren denk ik dan

Daarstraks wou ik hem terug rijden (1 week sinds laatste keer rijden, 2 weken sinds bekappen). In stap alles oke maar van zodra ik ging draven liep hij onregelmatig op links, op de kant waar hij te kort is bekapt dus. Hij maakt een kort pasje en het is erger op het harde.
Ik merk niet meteen een dikke of warme pees, de hoeven zijn ook niet abnormaal warm. Sinds ik hem heb (bijna 5 jaar) heeft hij nog nooit een pas kreupel of onregelmatig gelopen..
Zou hij nog steeds gevoelig kunnen zijn van die bekapbeurt ?

Nu ben ik een echte leek wat hoeven betreft, je vertrouwt ook gewoon op je smid. Maar ik vind hem qua stand niet zo mooi staan.. ik ben ook bang dat het erger zal worden als de smid hem op die manier blijft bekappen. Ik wil ook absoluut niemand in een slecht daglicht zetten want over mijn merrie en pony ben ik heel tevreden maar mijn ruin zijn hoeven zien er niet echt uit vind ik..
(Indien iemand foto’s van de hoeven wilt zien kan die een pb sturen, natuurlijk liefst bokkers die ervaring hebben met bekappen en een correcte stand