Ruim 4 weken geleden is mijn paard in het weiland door een ander paard getrapt op zijn spronggewricht. De sprong was behoorlijk dik en hij liep niet helemaal lekker, maar ook niet kreupel.
Even aangekeken met veel stappen en koelen, maar ik vertrouwde het niet dus toch naar de kliniek gegaan. Op de harde volte liep hij behoorlijk gevoelig, en met de buigproef konden ze het been nog geen 10 seconden optillen. Röntgenfoto’s gemaakt waar niks uit kwam.
Dag erna chiropractor erbij gehad, maar die zag ook geen opvallende dingen. Ik kreeg een schema om weer rustig op te bouwen.
Na een week werd de sprong echter weer dikker en warmer dus opnieuw naar de kliniek. Op de echo bleek dat de diepe buigpees ter hoogte van de sprong gescheurd is.
Ik ben er kapot van

Ik heb hem net een half jaartje, hij heeft Z springen en M dressuur gelopen en het was de bedoeling om samen met dit paard verder te komen in het springen.
Dankzij dit nieuws lijkt alles in te storten.. ik probeer positief te blijven maar dat is nu nog even heel moeilijk.
Ik heb erg veel gelezen hier over mensen met peesblessures, maar heel weinig in het achterbeen (of in het spronggewricht).
Ik ben dan ook erg benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of enig idee hebben hoe rooskleurig de toekomst nog kan zijn met zo’n blessure bij een springpaard?