Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Annet_Dottie schreef:Met alle respect maar ik begrijp nooit zo goed waarom er nog (zo veel) topics geopend worden met dit soort vragen. Niet banketstaaf bedoeld maar zie het echt regelmatig dat ik denk uhm daar bel je toch een dierenarts voor...? Snap gewoon niet hoe mensen wel denken aan een topic openen maar niet goh misschien kan ik het beste de dierenarts bellen om te overleggen.
Maar goed inderdaad dierenarts bellen dus..
Koper schreef:Niet zo onaardig doen mensen, TS heeft net een account aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen.
TS is de hele buik opgezet of plaatselijk? Succes ermee, en hopelijk kan een veearts oid je verder op weg helpen.
VanHuisUit schreef:Soms is bij oudere paarden het lymfesysteem niet meer optimaal en verzamelt er zich vocht in de koker / rondom dat gebied. Begint vaak idd achter de singel (langs de grote bloedbanen) en breidt zich dan uit tot tussen de achterbenen). Soms worden de benen ook dikker op dat moment.
Kan met van alles te maken hebben zoals al wordt gezegd. Als je een paard langer hebt en weet hoe hij reageert op bijv warmte of bijv veel gras / ander voer / soms zelfs muggesteken of meer of minder werk, dan kun je daar ook goed op reageren (DA heeft wel tips).
Als DA het ernstig vindt doen ze vaak bloedonderzoek of ze starten alvast met vochtafdrijvers (poeders).
Stel dat je paard ook donkere urine heeft of sloom oogt, slechter eet, zou ik DA met spoed laten komen.