welk voor raden jullie aan voor een 10-jarig paard dat recreatief gereden wordt? Hij werkt dagelijks een uurtje en komt dagelijks op de weide. Verder wordt er hooi gegeven en een zoutblok en worteltjes.
Ik rij mijn tinker ook recreatief ze krijg conditie brok van pavo ze is trouwens ook 10 jaar
dingogirl
Geplaatst: 08-06-18 22:38
met dat uurtje "werk" per dag zou ik alleen een vitamine korrel voeren en uiteraard goed hooi en of weide.
kippetje2007
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 23:13
Mizora schreef:
Is hij te mager of te dik?
Goed op gewicht, maar door verandering van stalling moet ik nu zelf een brok gaan kiezen en wilde graag horen welke van goede kwaliteit zijn.
dingogirl
Geplaatst: 09-06-18 13:22
Als je toch een brok of muesli wilt voeren zou ik er op letten dat er niet te veel zetmeel en suikers in zit. ( niet meer dan 18-20 % samen). Liever nog minder. En voldoende vit. en mineralen. Vandaar dat ik een vitaminebrok zou adviseren. Krijgt hij met weinig hoeveelheid toch alles wat hij nodig heeft.
Bio-Ron! 100% natuurlijk en biologisch. Zonder toegevoegde suikers, en andere rare toevoegingen die paarden niet nodig hebben. Het is wel wat duurder, maar dan heb je wel echt heel goed voedsel. Mijn Haflinger en shet krijgen dit voer ook, en ze doen het er heel goed op. Ze vinden het heer-lijk.
Een vitaminebrokje zou voldoende moeten zijn. Pavo Vital is goed gebalanceerd op het gemiddelde ruwvoer in Nederland. Als er een ruwvoer analyse beschikbaar is, is het wel handig die op te vragen en van daar uit aan te vullen. Op wat voor weide staat hij? Erg rijk en vet, of juist wat schraal, etc. Heb je meer hulp nodig mag je mij een PB sturen!