Help, luizen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

P0lly

Help, luizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:42

Vorige week trof ik mijn pony stampend en schurend op stal aan, ff helemaal gecheckt, en ja hoor luizen. *\o/* Nog nooit luis of mijt gehad hier op stal, dus baalde wel. Nu blijken echt alle paarden luizen hebben, dus alle 16 maar gewassen met sebacil. Bij het veulen alleen de staart, durfde het niet goed aan. Ze zijn nu bijna allemaal 2x gewassen, ze lijken luisvrij maar ga toch nog voor een 3e keer denk ik.

Maar nu, hoe zit het met de besmetting? Moeten alle dekjes en halster etc. allemaal ontsmet worden, zo ja hoe dan? En overleven de luizen ook in de stallen? Ik vraag me ook echt af waar ze vandaan komen, in alle 7 jaar nog nooit een luis gezien hier...

Het wassen is echt een drama, door de geur van dat spul enzo. dus mag hopen dat dit de eerste en laatste keer is haha! :j

Alvast bedankt voor de tips :D :o
Laatst bijgewerkt door P0lly op 07-06-18 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Re: Help, luizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:43

veel simpeler is butox.

bij iedereen een bepaalde hoeveelheid product over de rug en manenkam verdelen,4 weken later herhalen en luizen weg.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:39

Volgens mij kun je met halamid je spullen uitwassen en stallen schoonmaken. Ik kan het bij de dieren speciaalzaak halen. Dit kun je niet op het paard gebruiken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:44

Die van ons hebben ook luizen. Wij hebben van dat poederspul gekregen en dat smeer je beetje uit met een borstel. Ideaal!

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 19:28

Weer wat geleerd, volgende keer kies ik een iets makkelijkere methode +:)+
Thanks!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:31

Je kunt je spullen ook wassen met ByeMite, of ze in de vriezer doen. Met ByeMite krijg je wel een soort groen-gelig kleurtje, in ieder geval bij halsters en touwen. Dekens en dekjes heb ik destijds in de vriezer gedaan, minimaal 24 uur, maar meestal langer. En goed koud.