Kreupel door knie op slot. Wat te doen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faith001

Kreupel door knie op slot. Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 20:23

Hoi allemaal,
Mijn verzorg paard is bekend met het op slot springen van de knie. Hier heeft ze in principe nooit veel last van gehad tot een paar weken terug. Ze loopt kreupel en gaat ook niet vooruit. Nu heb ik het advies gekregen om de achterhand te gaan trainen en dan pas te kijken naar de andere opties. Hiermee was ik voor de kreupelheid al flink op weg. Nu kan ik dus niet meer rijden en maar beperkt grondwerk doen. Ik ben elke dag al aan het koelen. Dierenarts is er nog niet bij geweest alleen telefonisch gesproken (eigenaar wilt dit naar mijn idee zo lang mogelijk uitstellen).

Heeft er iemand tips hoe ik haar hier zo snel mogelijk van af kan helpen, wat ik kan doen etc.

Groetjesss

cobiie

Re: Kreupel door knie op slot. Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:32

Misschien kan een smid wat helpen door hem wat binnendoor te bekappen.

Qua training kan ik balkjes stappen aan raden, ook stoepje op stoepje af is een mooie oefening.

Faith001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 20:33

cobiie schreef:
Misschien kan een smid wat helpen door hem wat binnendoor te bekappen.

Qua training kan ik balkjes stappen aan raden, ook stoepje op stoepje af is een mooie oefening.

Ze word nu inderdaad binnendoor flink bekapt. Alles wat wegkan word weggehaald. Ik heb alleen niet het idee dat ze het bekappen minder kreupel liep. Zit een beetje met de handen in het haar hoe ik dat weg krijg

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:35

Veel berg op en berg af stappen, door water stappen wat minimaal 30 cm hoog is (liever hoger) balkjes draven. Zo veel mogelijk vrije beweging dus elke dag zo lang mogelijk op de wei en goed trainingssschema maken, goed supplement zoals equilin badic gebruiken en ter ondersteuning inspuiten in de knieen door da

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:37

Het bekappen is een hulpmiddel geen wondermiddel. Je zult de spieren/banden weer sterk genoeg moeten krijgen en dat kost gewoon tijd.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:49

Aan de hand achterwaarts laten gaan is ook een goede oefening om de achterhand sterker te laten worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:57

De knieen van mijn jonge ruin schoten ook ineens op slot. Vond t zo sneu. Ik heb hem nu bijna n maand op een dijkweide staan die bij onze stal hoort.
Inclusief een eigen plas water erin. 24/7 schuin lopen (zitten ook vlakke gedeelten in) en het water in kunnen is echt niet tevenop te trainen.
Wat ik hiervoor deed qua training was veel overgangen, galopperen (aardig tempo van achter naar voren lopen), balkentraining, lange lijnen, sprongetjes, wandelen de dijk op. Kilometers maken op t harde.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:01

Bai Hui. Dat is een acupressuurpunt, makkelijk te vinden en het kost je ongeveer een minuut om er met je vinger op te duwen. Met dit punt kun je allerlei problemen in de achterhand verhelpen. Vooral in de zomer heeft mijn merrie er veel aan, haar ene knie schoot nogal eens vast maar dat is niet meer gebeurd sinds ik dit punt gebruik bij haar. Ik doe dat bijna dagelijks, vooral bij warm weer is het echt nodig.

En uiteraard zijn er ook nog andere punten die je kunt gebruiken bij op slot slaande knieën. Maar deze is heel makkelijk te vinden, is erg effectief (ook bij hittestress trouwens) en doordat je met dit ene punt veel kunt bereiken ben je ook gauw klaar.