Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardenfann4 schreef:Dat zou ik niet doen, je pony zal toch wel iets moeten eten en drinken? Hooi bijvoorbeeld. Dan kun je hem inderdaad beter in een zandbak houden met een hooinet. Er zijn wel graasmaskers maar dan kunnen ze beperkt nog wel grazen. Het heeft geen zin om hem op het land te zetten als hij niks kan eten, dat is gewoon zielig.
eclair98 schreef:Ik zou in overleg gaan met je staleigenaar en anders opzoek gaan naar een andere stal waar ze een zand paddock hebben waar hij op kan staan. Want een graasmasker waardoor ze geen gras kunnen eten, bestaat naar mijn weten niet!
SantaCruz schreef:Mizora schreef:Aangezien een paard niet langer dan 6 uur zonder eten mag (en bij voorkeur 3 uur), is alleen 's ochtends en 's avonds voeren sowieso ruimschoots onvoldoende.
Het gaat er in dit geval om dat de pony op een dieet staat geadviseerd door de dierenarts. Dus voorlopig gaat dit niet op.
Punz schreef:Wacht even/ Weet je zeker dat je de dierenarts goed heb begrepen? Een te dikke pony laten afvallen door te vasten is LEVENSGEVAARLIJK
Ik ga er voor het gemak nu even vanuit dat het hier nu gaat om een hoefbevangen/ bijna hoefbevangen pony?
Dan toch op een paddock, of zoals nu op het zandstuk, en dan WEL even vragen wat je wel mag en ook MOET voeren...
8nnemiek schreef:Een dierenarts die aanraadt om een paard maar twee keer per dag te voeren kon bij mij ook vertrekken![]()
Paarden hebben gewoon om de zoveel uur wat ruwvoer nodig zodat hun darmen blijven werken. Als de darmen eenmaal stil liggen dan is een paard ten dode opgeschreven.
Een paard dat op dieet staat zou bijvoorbeeld elke 3 uur een kilo hooi moeten krijgen ipv elke 12 uur 4 kilo.
Krijgt het paard überhaupt wel ruwvoer?