Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6275
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:42

Ik duim heel hard mee!

Goh ja, wij hebben hier in een gelijkaardig schuitje gezeten.. Paard kreeg erge koliek, één dag na de aankoop. Ze stond nog op stal van de oude eigenaars toen. (Dus wie weet wat er precies mee gebeurt is en als ze al eerder bij ons had gestaan ze misschien geen koliek gehad zou hebben..) Wij hebben alle kosten mogen betalen. Uiteraard was zij wel toen 'echt' van ons, maar dan nog is het best kl*te als je zo iets overkomt. Hier ging het zelf om inslapen of opereren, zag er niet goed uit.. Godzijdank is ze er doorheen geraakt (zonder operatie), maar voor hetzelfde geld ben je even een paar duizenden euro's kwijt. Het is wel sindsdien altijd een zorgenkindje gebleven, maar gelukkig kan ik er wel gewoon alles nog mee doen.

tamary

Berichten: 29259
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:43

Shirley schreef:
Ik sta daar anders in maar nogmaals...ik ben niet zakelijk en geef niks om een grasmaaier meer of minder ;)

En er staat nog niks vast....hopelijk herstelt hij gewoon goed en loopt hij straks de sterren van de hemel!

Als je daarvoor de ruimte en de financiele middelen hebt, tja dan kan je zo handelen. Aan de andere kant heb ik met of zonder zulke mogelijkheden een groot probleem met het afschuiven van de zorg van zieke dieren op een ander. Keurig van TS dat ze dit zo oplost en ik hoop ook dat dit veulen pijnvrij kan rondhobbelen verder.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:58

Het beste is altijd om het paard te betalen op het moment van de levering.Op dat moment gaat het eigenaarschap dan ook over.Maar heel vaak gebeurt dat niet zo,dat weet ik ook wel.En helaas krijgen paarden de raarste ongelukken.Soms worden veulens al verkocht nog voor ze geboren zijn-maak dan goede contracten,want altijd kan er vanalles misgaan.

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:01

Krijgt hij nu ook al preventief antibiotica?

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:06

anjali schreef:
Het beste is altijd om het paard te betalen op het moment van de levering.Op dat moment gaat het eigenaarschap dan ook over.Maar heel vaak gebeurt dat niet zo,dat weet ik ook wel.En helaas krijgen paarden de raarste ongelukken.Soms worden veulens al verkocht nog voor ze geboren zijn-maak dan goede contracten,want altijd kan er vanalles misgaan.


Allereerst fijn dat de operatie tot zover goed is verlopen +:)+ Nu heel hard duimen dat het herstel ook goed mag blijven gaan. Hopelijk mag Pippin nog heel veel jaren gaan genieten bij jou op de boerderij of uiteindelijk bij iemand anders.

Even een reactie op de quote hierboven. Ik begreep dat de "koper" alleen een aanbetaling heeft gedaan. Dat is heel normaal bij een veulen. Dit puur om te voorkomen dat een "koper" na 4 maanden toch nog afhaakt en jij het veulen aan iemand anders had kunnen verkopen. Haakt de "koper" nu wel af, dan heb jij voor de gemaakte kosten tenminste nog de aanbetaling. Zelf deed ik het ook altijd op deze manier en de kosten waren dan voor mijn rekening. Bij ziekte o.i.d. besliste ik, maar nam wel contact op met de "koper", zodat zij op de hoogte waren van wat er gaande was.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:09

Pff wat een ellende.. hopelijk gaat het herstel toch voorspoedig!!
Veel liefde en beterschap voor kleine Pippin en sterkte voor jullie allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:10

Charaz schreef:
Krijgt hij nu ook al preventief antibiotica?


Ik heb daar niet specifiek achter gevraagd maar denk van wel. Hij wordt allersinds opgevolgd in de kliniek :)

miezelke

Berichten: 1324
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:45

Ik duim met je mee voor kleine Pippin!

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:55

ik duim mee. ik vind ook dat je het netjes oplost. en heel begrijpelijk dat kopers van afzien.

wat een pech hopelijk kom het goed. En zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:06

Enne.. laser therapie (high frequent) zal Pippin als hij hier doorheen komt ook nog extra kunnen helpen met zn pezen, gewrichten en littekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:28

Voorlopig gaat alles nog goed. Geen nieuws is goed nieuws. Zolang ik geen telefoontje krijg zijn er geen complicaties :) Aangezien de chirurg het heel druk heeft wil ik hem liever ook niet storen. Ik tel af tot maandag, dat ik op bezoek kan :D Dan zijn wij ook 5 dagen verder en kunnen wij beginnen denken aan de revalidatie :) Ik hoop de chirurg maandag dan ook persoonlijk te spreken en ben wel benieuwd hoe die benen er nu uit zien.

Mijn vriend ziet al helemaal voor hem dat Pippin later nog kan gebruikt worden als recreatiepaard of dekhengst. Ik gok dus dat deze kleine man het erf niet meer af gaat gaan <3

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:40

Sterkte ts! Ik duim voor je mee!

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:05

Shirley schreef:
Toch sneu van de kopers...weet je gelijk hoe diep "de liefde" zat...
Maar gelukkig heeft hij jullie!
Vind het van jullie netjes, hoor, al heb je weinig keus.
Zou zelf als koper eerder hebben bijgedragen dan afgehaakt, maar ik ben dan ook totaal niet zakelijk ingesteld :D

Duimen draaien gewoon door voor de kleine man +:)+


Toch nog even een reactie hierop want ik krijg er een naar gevoel van.
De kopers wouden gevoelsmatig wel doorgaan met de koop (waren echt wel al gehecht aan het diertje voor zover ik weet), maar zij hadden bepaalde doelen voor ogen die met dit letsel onzeker waren.
Ze hebben alleen maar de raad van de dierenarts opgevolgd en gekozen voor zekerheid.
Ik snap ze dan ook volledig.
Uiteraard is dit een rotsituatie voor TS, maar in dit verhaal zijn er alleen maar verliezers...

Ik duim uiteraard mee!
Het ziet er goed uit als zijn gewrichtjes niet ontstoken zijn.
Hopelijk kan hij snel terug naar huis!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:54

Olivia,
Ik snap de kopers ook goed.
Maar vind het ook knap van TS zelf. Je weet dat wanneer je een veulen koopt, nog veel kan gebeuren. Ze zeggen niet voor niets; probeer ze maar heel te houden tot hun 3de.
Dan vind ik het knap en heeel lief van TS dat ze de kosten op zich neemt.

Geloof dat wanneer je een pony aanbetaald hebt, de "oude" eigenaar niet meer aansprakelijk gesteld kan worden overal. Met andere woorden kan diegene dan ook hun handen er vanaf nemen. Er is immers al een koop tot stand gebracht, enkel was deze nog niet geheel voldaan.
Dan had TS in haar recht gestaan, als zij had gezegd dat ze het aankoop niet terug wil storten en de koop wilt laten doorgaan.

Daarom vind ik TS een heel lief persoon, zoveel mogen er nog meer van zijn!
En de kopende partij snap ik ook helemaal, je koopt een veulen met de gedachte deze later in de sport te kunnen gebruiken (ook al wordt dat niet je doeleind). Maar het blijven immers dieren, er kan elke dag wat gebeuren met ze.

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:01


Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:02

xPenny schreef:
Olivia,
Ik snap de kopers ook goed.
Maar vind het ook knap van TS zelf. Je weet dat wanneer je een veulen koopt, nog veel kan gebeuren. Ze zeggen niet voor niets; probeer ze maar heel te houden tot hun 3de.
Dan vind ik het knap en heeel lief van TS dat ze de kosten op zich neemt.

Geloof dat wanneer je een pony aanbetaald hebt, de "oude" eigenaar niet meer aansprakelijk gesteld kan worden overal. Met andere woorden kan diegene dan ook hun handen er vanaf nemen. Er is immers al een koop tot stand gebracht, enkel was deze nog niet geheel voldaan.
Dan had TS in haar recht gestaan, als zij had gezegd dat ze het aankoop niet terug wil storten en de koop wilt laten doorgaan.

Daarom vind ik TS een heel lief persoon, zoveel mogen er nog meer van zijn!
En de kopende partij snap ik ook helemaal, je koopt een veulen met de gedachte deze later in de sport te kunnen gebruiken (ook al wordt dat niet je doeleind). Maar het blijven immers dieren, er kan elke dag wat gebeuren met ze.


Helemaal mee eens! Het is gewoon een lastige situatie en vind dat TS echt complimenten verdient voor het feit dat ze er zo netjes en liefdevol mee omgaat. :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:04

O jeetje arm peerd, beterschap voor het kleintje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 12:07

Bedankt voor de complimentjes :j Ik fok omdat ik het leuk vind om af en toe een veulentje te hebben staan. Daar tegen over staat dan dat ik een heel klein hartje heb als ze iets voor hebben/moeten vertrekken. Waarschijnlijk zou ik mijn bedrijf direct het faillissement in jagen moest fokken mijn inkomsten zijn _O-

Edit: In spoiler even een iets duidelijkere foto van de verwondingen. Dit is nog een foto van woensdag.

Spoiler:
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:17

Oef op.die foto's zijn de verwondingen idd duidelijker te zien. Arm pippin

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:19

Arm diertje, ik duim mee hoor. Hopelijk knapt hij weer helemaal op. :(:)

Linnie050

Berichten: 11817
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:14

Zo zielig :(
Duim heel hard voor jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:41

UPDATE

Pippin mag naar huis! De verbandwissel is net gebeurd, alles zag er goed uit. Er komt nog wat vocht uit maar dat is normaal. Hij is al 3 dagen van de pijnstilling af en mankt niet. Hij steunt mooi op zijn beentjes. Wel nog 3 weken boxrust minstens. Wat de pees in de toekomst gaat doen weten wij nog niet. Dat is momenteel koffiedik kijken maar alles wijst op een positief herstel!


Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:42

Fantastisch nieuws!

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:42

Stille meelezer hier
Wat een super nieuws! Nu hopen op een spoedig herstel *\o/*

Sabbientje

Berichten: 4724
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:43

In ieder geval een positieve update.

Nu duimen dat die pees ook helemaal goed heelt.

maar nu eerst lekker naar huis toe met de kleine knul.