Losse huid

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

juliesje

Losse huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 18:26

Hey hoi, een vriendin van me heeft een oude Haflinger van 24 jaar oud die nog goed in staat is en nog kan rollebollen als een 6 jarige, maar vandaag uit het niets vond ze best wel opvallende losse huid op zijn borst in de buurt van zijn linkerbeen.
Hier heeft hij zelf geen last van of vertoont er toch geen tekenen van, ze heeft hem zelfs gemasseerd op die plek en hij had geen pijn, maar toch even vragen of dit misschien toch normaal is voor een oud paard dat er opeens zo'n stuk los vel hangt (gisteren was dit er nog niet) of dat er misschien iets ergers aan de hand is. :?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp!

Xyris

Re: Losse huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:32

Zit er vocht in? Of een bobbeltje oid? Het ziet er uit alsof er danwel langdurig een zwelling heeft gezeten, danwel een hele grote zwelling die snel ook weer gedraineerd is, waardoor de huid nu blijft hangen. Er zit nergens een gaatje oid?

Kan me zo voorstellen dat, als de zwelling gelijkmatig is, het slecht zichtbaar kan zijn geweest.

quickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:33

Zie je vaak als ze zwelling hebben gehad bijvoorbeeld door een Insectenbeet, of verkeerd geprikte enting ed

juliesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 18:44

Xyris schreef:
Zit er vocht in? Of een bobbeltje oid? Het ziet er uit alsof er danwel langdurig een zwelling heeft gezeten, danwel een hele grote zwelling die snel ook weer gedraineerd is, waardoor de huid nu blijft hangen. Er zit nergens een gaatje oid?

Kan me zo voorstellen dat, als de zwelling gelijkmatig is, het slecht zichtbaar kan zijn geweest.

Er komt geen vocht uit en er zijn ook geen gaatjes of dergelijke, als je er aan voelt kan je een soort van "balletje" in voelen, en de rest is gewoon los vel.

Xyris

Re: Losse huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:50

Een balletje klinkt als een cyste, misschien omgeven geweest met (een) vloeistof wat nu verdwenen is. Wat quickie zegt, misschien is ze gestoken of geïnjecteerd? Als je het niet vertrouwd kan een dierenarts er geloof ik vrij makkelijk een naald in steken om te kijken wat er nou precies in zit.

juliesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 18:56

Xyris schreef:
Een balletje klinkt als een cyste, misschien omgeven geweest met (een) vloeistof wat nu verdwenen is. Wat quickie zegt, misschien is ze gestoken of geïnjecteerd? Als je het niet vertrouwd kan een dierenarts er geloof ik vrij makkelijk een naald in steken om te kijken wat er nou precies in zit.

We zullen er de dierenarts eens bij halen voor de zekerheid, heel erg bedankt! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie