Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Door een scheve verhouding in de mineralenbalans.
Maar wat voer je die pony veelLoopt hij endurance of eventing ?
Ik denk dat het gewoon een beetje teveel van alles is eerlijk gezegd.
En ook op een volle wei gaat een paard aarde happen als daar behoefte aan is hoor. Even schrapen met de voet en hap...
Pandora2 schreef:Door een scheve verhouding in de mineralenbalans.
En ook op een volle wei gaat een paard aarde happen als daar behoefte aan is hoor. Even schrapen met de voet en hap...
Mizora schreef:Pandora2 schreef:Door een scheve verhouding in de mineralenbalans.
Valt toch wel mee? Een schep Fibra weegt zo'n 400-450g, dus dan krijgt hij 1.2-1.35kg krachtvoer (dat staat gelijk aan 1 ruime schep brok, en dan is het nog arm voer ook). Dat wordt aangevuld met een mineralenbrok en wat olie (aangezien er geen hoeveelheid bij staat verwacht ik een scheutje voor de vacht) + een bekend tekort aanvullen.
Pandora2 schreef:Als ik het mij goed herinner, wil gras nog wel eens de kalium / natrium verhouding scheef trekken en gaan ze hierdoor zand eten. Zout toevoegen aan het dieet zou helpen.
Maar pin er mij niet op vast, kan de tekst niet meer vinden