Voer voor gemiddelde arbeid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EmmApollo

Voer voor gemiddelde arbeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 21:20

Hee!

- hopelijk is hier nog geen topic van, ik kon het niet meteen vinden maar er zijn er ook zodanig veel. -

Ik ben opzoek naar een goede brok voor paarden die een gemiddelde arbeid verrichten.
Ik rijd mijn paardje op dit moment 4-5 keer per week, maar daarvan slechts 2-3 keer echt intensief. Hij neigt wel snel te dik te worden en heeft daarnaast ook zelf al best veel energie, dus liefst niet al te veel haver.

Iemand een aanrader?

Groetjes

AnnemiekeJL

Re: Voer voor gemiddelde arbeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:39

Jou paard geeft al aan niet veel nodig te hebben. Hij blijft mooi op gewicht (neiging naar wat voller te worden) en heeft genoeg energie. Dus heb je wel een brok nodig?
Denk bijv. aan een aanvullende vitamine/mineralenbrok zoals Vitalbix of Equilin naast voldoende ruwvoer en een liksteen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:28

Wat is er tegenwoordig mis met een simpele basisbrok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:47

Niets, alleen heeft een paard dat al te dik is en met genoeg energie van zichzelf geen enkele behoefte aan de extra zetmeel en suikers die daarin zitten. Dan kun je dus beter iets voeren waar geen suiker/zetmeel/energie in zit, maar alleen maar vitamines, mineralen en wat essentiele aminozuren. Dat zijn dus vitamine/mineralenbrokken of balancers zoals Je Paard Gezond & Fit, Vitalbix enz.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:49

Eingelijk niks. Hier precies het zelfde en die krijgt voor hett idee een handje ponybrokjes. Je kan geen hele stal voeren en 1 niet, dus heeft ze geluk.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:09

Mijn 23-jarige ruin wordt 3-4 keer per week gereden en krijgt in de winter een schep muesli, schep basisbrok, schep lucerne en veel hooi. Omdat hij in de winter snel afvalt krijgt hij 1 schep seniores priores om op gewicht te blijven.
In de zomer staat hij 24/7 buiten en wordt hij snel te dik, hij krijgt dan alleen als ik gereden heb een halve schep kruidenstructuurmuesli en een halve schep brok.