Geschoren pees warmer dan andere?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N_N

Geschoren pees warmer dan andere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 17:59

Hoi! Mijn paardje heeft 3 maanden terug zn midden/tussen pees gescheurd. Nu is het alweer bijna helemaal goed. Voor de echo’s moest zn linker voorpees geschoren worden. Vandaag Voor het stappen merkte ik op dat deze iets warmer is dan zn andere pees. Normaal let ik er niet op maar vandaag toch wel. Na het stappen ( erop) nog even gevoeld en uiteindelijk toch gekoeld. Zou dit warmer kunnen aanvoelen omdat zn pees geschoren is en je sneller de warmte voelt? Of wat anders. DA komt iig donderdag voor ( hopelijk! ) laatste scan.
Groetjes

Yessy

Re: Geschoren pees warmer dan andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:00

Herkenbaar dit ja! Volgens komt het inderdaad door het scheren, die vacht isoleert natuurlijk dus dat voelt koeler aan. Ik heb weleens overwogen om het andere been ook te scheren om het vergelijken makkelijker te maken.

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:03

Yessy schreef:
Herkenbaar dit ja! Volgens komt het inderdaad door het scheren, die vacht isoleert natuurlijk dus dat voelt koeler aan. Ik heb weleens overwogen om het andere been ook te scheren om het vergelijken makkelijker te maken.

Bedankt voor je reactie! Ik zal het sws wat beter in de gaten houden en kijken of Het morgen weer zo is. Dan zal ik het donderdag meteen aan de Da vragen!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:28

Hier ook herkenbaar, heb ook getwijfeld om andere been te scheren, maar uiteindelijk heb ik meer om te 'controleren' of de pees de juiste kant op gaat. Komt o.a. doordat hij helemaal geklapt is en ze nu een paar maanden op z'n minst van het land mag genieten. Maar kijk dus ook verder naar vocht, en bultjes, verdikkingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:31

Drie maanden is kort voor volledig herstel van een afgescheurde of is het ingescheurde pees. Dus koelen is niet erg en nog even wat langer doorstappen op het harde ook zeker niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:31

Een been met korter haar is sowieso warmer dan een been met lang haar. Het haar isoleert, en zonder haar voel je de lichaamswarmte veel beter.
Je kan dit oefenen door het vaak te doen, maar dan moet je wel eerst weten of het been nu wel of niet te warm is :p
Als je echt twijfelt, kan je altijd het andere been ook scheren. Kunnen ze symmetrisch weer bij groeien :D

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:13

bigone schreef:
Drie maanden is kort voor volledig herstel van een afgescheurde of is het ingescheurde pees. Dus koelen is niet erg en nog even wat langer doorstappen op het harde ook zeker niet.

Ja zei de DA ook al maar we hebben zn pees laten scannen en aangezien hij nog jong is (6) geneest hij heel snel. Het ziet er helemaal goed uit op de scan, verder doen we iedere dag 20/30 min stappen erop of ernaast op het zachte. Bedabkt voor je tip iig

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:13

eilleen333 schreef:
Een been met korter haar is sowieso warmer dan een been met lang haar. Het haar isoleert, en zonder haar voel je de lichaamswarmte veel beter.
Je kan dit oefenen door het vaak te doen, maar dan moet je wel eerst weten of het been nu wel of niet te warm is :p
Als je echt twijfelt, kan je altijd het andere been ook scheren. Kunnen ze symmetrisch weer bij groeien :D

Het viel wel mee was een beetje warm maar niet veel verschil . Haha Jaa ik zal t een keer proberen maar dan wordt ik wel gek aangekeken met twee geschoren benen haha

N_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 19:14

FelineNanet schreef:
Hier ook herkenbaar, heb ook getwijfeld om andere been te scheren, maar uiteindelijk heb ik meer om te 'controleren' of de pees de juiste kant op gaat. Komt o.a. doordat hij helemaal geklapt is en ze nu een paar maanden op z'n minst van het land mag genieten. Maar kijk dus ook verder naar vocht, en bultjes, verdikkingen.

Sterkte! Mijne staat nu in een kleine graspaddock. Er waren verder geen bultjes of verdikkingen