Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 18:50

Is dat niet voor staarten te wassen etc?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:52

Graag gedaan hoor, als we kunnen helpen doen we het graag.
Is biomex niet op wit te krijgen? Ben zelf toch meer fan van goede soda.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:59

Soda of biotex zal niet veel verschil maken hoor, ik zou gewoon doen wat de stal gewend is. Op zich is het geen hele vieze wond, er komt geen pus uit en de wond is eerder rood dan geel. Hoe vaak willen jullie weken? Ik zou zelf 1x goed weken en dan eventueel zolang de korst er nog opzit, maar is de wond dadelijk mooi roze, dan liever niet weken.
Verder echt verbinden en zorgen dat de wond niet teveel beweegt. Dan ben je er in een paar weken vanaf. Tis even sneu, maar je bent nu al zolang bezig, beter idd goed doorpakken dan de zomer afwachten, want dan heb je weer die ellendige vliegen

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:06

Zo ver zijn we eerlijk gezegd nog niet.. ik heb ze nog niet gesproken, enkel de foto gestuurd en hun reactie was dat ze hem meteen vanavond wilden ophalen en gelijk verzorgen en in het verband zetten. Ik bespreek zo'n dingen niet graag via berichtjes dus we overleggen het straks samen. Tot nu toe is er enkel afgesproken dat zij hem ophalen als ik niet op tijd klaar ben en alvast in het badje zetten, het koele bad zal ook prettig zijn voor hem.

Tegen dan ben ik normaal klaar met werken en kan ik naar daar gaan.

Diddykong

Berichten: 1474
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:23

Tis geen lelijke wond verder, maak je geen zorgen, dit komt echt wel snel goed. Alleen helpt je paard zichzelf nu niet bepaald door het steeds open te maken. Over 2 weken ziet het er al heel anders uit, zul je zien. En onder verband droogt het niet zo uit waardoor het even een stukje dicht kan trekken. Succes vanavond.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:25

Dankjewel!

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:10

Granoek schreef:
Is dat niet voor staarten te wassen etc?


T wordt ook gebruikt bij vieze wonden die ontstoken zijn.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:57

Als het jeukt nogmaals de Prontosan produkten die gaan jeuk tegen.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:59

Lief van de stal dat ze zo gaan helpen! Heel veel succes :)

Anoniem

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:30

Als je zn been moet wassen tegen de mijten kan je een klodder vaseline op de randen van de wond smeren (en eventueel er op) om de wond te beschermen.
Wel balen dat het nog steeds niet dicht is..! Hoe vind hij het bad (behalve spannend want stresspoepjes)? Laat hij het wel toe of trekt hij zn been dan op? Is soda niet te agressief voor zn hoeven en gezonde benen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 21:47

Oh nee hij doet het prima in bad :) hij mest ook in de gang zodra hij de poort van buiten door komt, ik denk soms dat hij me gewoon pest.

Net uit zijn badje

Afbeelding

Ingepakt

Afbeelding

Morgen naar de apotheek het nodige nog bij halen, is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hun medicijnkast plunder. Er zit nu uierzalf op gemengd met antibiotica

Zijnota: Duke hoeven groeien als een gek, hij wordt om de 6 weken gekapt en we zitten nu op week 5, vandaar dat hij zo lang staat. Mogelijks gaat het nu wat langer duren want wil hem ook niet veel lastigvallen aan dat been

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:14

Granoek schreef:
Oh nee hij doet het prima in bad :) hij mest ook in de gang zodra hij de poort van buiten door komt, ik denk soms dat hij me gewoon pest.

Net uit zijn badje

[ [url=m/4Z2l7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ingepakt

[ [url=m/2jS1EB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen naar de apotheek het nodige nog bij halen, is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hun medicijnkast plunder. Er zit nu uierzalf op gemengd met antibiotica

Zijnota: Duke hoeven groeien als een gek, hij wordt om de 6 weken gekapt en we zitten nu op week 5, vandaar dat hij zo lang staat. Mogelijks gaat het nu wat langer duren want wil hem ook niet veel lastigvallen aan dat been


Als je van die wraps nodig hebt even langs de action gaan daar zijn ze echt stuk goedkoper en werken ook prima (zegt degene die bij apotheek werkt Haha )

Anoniem

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:42

Toch laten die van de action wel sneller los is mijn ervaring. Ik heb ze veelvuldig nodig gehad voor de hoef van mijn paard, maar met verbinden moest ik echt direct de tape bij de hand houden want het uiteinde bleef niet mooi dichtgeplakt helaas..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:21

Toch heeft er al een stuk genezing plaats gevonden. Het valt me hartstikke mee hoe het eruit ziet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 23:23

Ja het is echt erger geweest hoor maar hij bleef dat maar open bijten/trappen en daardoor ging het nu weg.
Wat we nu proberen is wat voor mij het beste aanvoelt en ik hoop en denk dat dat gevoel goed zit.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:32

genja schreef:
Granoek schreef:
Oh nee hij doet het prima in bad :) hij mest ook in de gang zodra hij de poort van buiten door komt, ik denk soms dat hij me gewoon pest.

Net uit zijn badje

[ [url=m/4Z2l7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ingepakt

[ [url=m/2jS1EB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen naar de apotheek het nodige nog bij halen, is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hun medicijnkast plunder. Er zit nu uierzalf op gemengd met antibiotica

Zijnota: Duke hoeven groeien als een gek, hij wordt om de 6 weken gekapt en we zitten nu op week 5, vandaar dat hij zo lang staat. Mogelijks gaat het nu wat langer duren want wil hem ook niet veel lastigvallen aan dat been


Als je van die wraps nodig hebt even langs de action gaan daar zijn ze echt stuk goedkoper en werken ook prima (zegt degene die bij apotheek werkt Haha )


Die goedkope zijn echt ruk. Zelfs de budget versies van agradi of medpets zijn niet te vergelijken met bijv wraps.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 23:33

Ik haal gewoon dezelfde als wat er nu rond zit, die zitten echt prima. Krijg morgen van schoonbroer mijn boodschappenlijstje gestuurd en dan zullen we eens gaan shoppen

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:17

Ik heb ook altijd die van de action, werkt perfect hier. :j
Toen ponybeest einschuss had en ik hem in drukverband wilde zetten heb ik het ook gebruikt in combinatie met zo’n vilten onderlap die je op maat kan knippen.

Cemlys

Berichten: 14962
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:31

Poeh dat verband... ik zou er een laag (kunststof) watten of polstering onder doen. Lijkt nu haast te strak. Je moet het niet afknellen. En altijd de twee aangrenzende gewrichten mee inpakken. Volgens de regels van de kunst in elk geval

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:50

Cemlys schreef:
Poeh dat verband... ik zou er een laag (kunststof) watten of polstering onder doen. Lijkt nu haast te strak. Je moet het niet afknellen. En altijd de twee aangrenzende gewrichten mee inpakken. Volgens de regels van de kunst in elk geval


Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 21:11

Oh dat vertekent de foto misschien een beetje want ik ben gaan kijken en het zat echt niet zo strak. Er zit trouwens wel wat onder hoor, wattenspul/steriel wattengaas ofzoiets (weet niet hoe het heet).
Ik voeg zo op mobiel even een foto van vandaag toe.
Dat het verband hoger moet daar kwamen we achter, hij was nl een stuk omlaag gezakt.
Die hebben we nu dus over het volledige stuk gedaan.

Ze denken trouwens ook niet dat het mijten zijn omdat er geen schilfertjes oid aan de huid te zien is verder, over het hele been niet. Op de foto ga je het duidelijker zien, maar het is echt een stuk lichtroze opperhuid aan de buitenkantjes en dan diep/donkerroze lederhuid die je ziet. Hij denkt daarom aan een brandwonde, of vindt dit in ieder geval meer weg hebben van een tweedegraads brandwonde.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 22:09

Afbeelding

Anoniem

Re: Tips gezocht voor hardnekkige wonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:55

Wauw die randen zien er al rustig uit!!
Brandwond kan natuurlijk komen door het draad.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 23:57

Shanna schreef:
Wauw die randen zien er al rustig uit!!
Brandwond kan natuurlijk komen door het draad.

Alleen is dat dus niet de plek waar de draad had gezeten..
En deze plekken kwamen er pas 2 weken later, vanaf het moment dat we het naar buiten gaan weer mochten opbouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:01

Kan de draad daar ook niet langs gegaan zijn? Als het in een vlot tempo ergens strak komt te zitten kan het best een flinke brandplek veroorzaken op plekken waar het langs komt.

Het is maar een theorie hoor, de oorzaak zal je waarschijnlijk niet meer krijgen, als de oplossing maar (blijvend) gaat werken. Nu zien de wond en de randen er echt goed uit, hopen dat het zo doorgaat!