Sinds kort hebben wij er een nieuwe liefde bij... een knappe 2 jarige zwarte man... verliefd geworden op de foto's en filmpjes die we van hem kregen hem over laten komen vanuit Denemarken...
En zijn charmes en looks liegen er nog steeds niet om ookal is er genoeg waar we doorheen moeten kijken...
Hij is mager... erg mager... onderbespierd...
Nu had hij bij aankomst de duidelijk zichtbare eitjes van aarsmaden... hij heeft dus vrijwel direct een dosis equest pramox gekregen... toen volgde in de mest ook bloedwormen, horzellarven, stukjes lintworm en een handvol spoelwormen

Uiteraard is de DA geweest, eerst zijn entingen in orde gebracht en ook bloed af genomen. (Uitslagen daarvan zal ik zo plaatsen in een reactie)...
De DA stelde voor om hem 1/2/3 maal te ontwormen via het bloed met Max. 1 maand er tussen en dan een groene equest...
Nu ontwormingen via het bloed heb ik genoeg van gelezen dat dat voor ons een absolute no-go is... (pijnlijke inspuitingen in de spier, afstervende huid, paarden die door shock dood neervallen)... maar uiteraard willen we onze man wel zo snel mogelijk van zijn wormen afhelpen...
Wat is wijsheid bokkers? DA blijft een beetje vasthangen aan de ontworming via de bloedbaan of een '5-daagse poederkuur'...
PS een duidelijk verschil in voorkomen is er zeker al in de maand dat hij hier is. Hij eet heel goed

Nu zat ik zelf te denken aan een mest-onderzoek en aan de hand daarvan ontwormen/verder aanpakken via pasta's... al verklaard de DA me half voor gek (gezien zijn bloedwaarden afwijkend zijn/bloedarmmoede)