Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Ik vraag mij oprecht af waarom mensen willen zoeken naar beloningsbrokjes zonder suikers ?![]()
Eten die paarden dan ook geen hooi, stro of gras ?
xyzutu2 schreef:Het jammere is dat mijn paard dat allemaal al in zijn wei kan vinden en dat hij selderij (een jaar geleden in elk geval) niet lust. Paardenbloemwortel eet hij trouwens sowieso niet, zijn buurman die niet op de wei staat wel. Ik ben bang dat hij gewoon verwend is door zijn kruidenwei...
Pandora2 schreef:Goh, dat kleine beetje suiker wat in snoepjes gaat zitten, zal echt het verschil niet maken.
Graastijd en hooi beperken zal in dat geval veel efficienter zijn.
Maar goed, dat is een beetje off topic![]()
Komkommer wordt ook wel eens gegeven als beloning lees ik vaak.
xyzutu2 schreef:Ik ben clickertrainer en bij een goede trainingssessie gaat er minstens 400gr luzernebrok/grasbrok/zoete aardappel enz doorheen. Als ik daarvoor een gemiddelde brok of paardensnoepje voor zou gaan gebruiken dan zit je vaak naar 30% suiker en zetmeel te kijken. Als je een insulineresistent paard hebt dat al op suikerarm hooi en suiker/zetmeelarme balancer staat, dan maakt een halve kilo per dag van zo'n suiker- en zetmeelbom wel degelijk verschil.
xyzutu2 schreef:Pandora2 schreef:Goh, dat kleine beetje suiker wat in snoepjes gaat zitten, zal echt het verschil niet maken.
Graastijd en hooi beperken zal in dat geval veel efficienter zijn.
Maar goed, dat is een beetje off topic![]()
Komkommer wordt ook wel eens gegeven als beloning lees ik vaak.
Hoe weet jij hoeveel beloning er gevoerd wordt tijdens een training? Hoe kun je dan bepalen of dat kleine beetje suiker in snoepjes verschil maakt?
Ik ben clickertrainer en bij een goede trainingssessie gaat er minstens 400gr luzernebrok/grasbrok/zoete aardappel enz doorheen. Als ik daarvoor een gemiddelde brok of paardensnoepje voor zou gaan gebruiken dan zit je vaak naar 30% suiker en zetmeel te kijken. Als je een insulineresistent paard hebt dat al op suikerarm hooi en suiker/zetmeelarme balancer staat, dan maakt een halve kilo per dag van zo'n suiker- en zetmeelbom wel degelijk verschil.
Voor wie nog op zoek is naar calorie arme beloningen: zoete aardappel (bataat) kan rauw aan paarden gevoerd worden en helpt bovendien om insulinepieken te stabiliseren. Komkommer is ook een goede, maar die lust mijn paard helaas niet.
Ik ben nu trouwens voor beloningen maar overgegaan op Care 4Life, geen brokjes, maar volgens mijn paard wel smakelijk en erg laag in suiker en zetmeel.
Pandora2 schreef:Oeps...ik ben maar gewoon ruiter... sorry![]()
Hier krijgen ze een snoepje na het werk. '' Onderweg '' heb ik geen snoepjes nodig.
By the way, mijn insulineresistent paard staat ook niet op gras. Kan ze wel een paar snoepjes verdragen