Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MvdMullen schreef:Maar in NL is het toch verplicht om mestonderzoek te doen? Bij een dierenarts krijg je niet zo maar meer een ontwormmiddel mee en in een dierensoeciaalzaak mag het niet meer verkocht worden.
silvericathy schreef:MvdMullen schreef:Maar in NL is het toch verplicht om mestonderzoek te doen? Bij een dierenarts krijg je niet zo maar meer een ontwormmiddel mee en in een dierensoeciaalzaak mag het niet meer verkocht worden.
Ik haal het gewoon bij de dierenarts, geen mestonderzoek nodig, ik heb bij aanschaf pony wel laten onderzoeken welke worm ze had, omdat duidelijk was dat ze wormen had. En toen ontwormd met de wormkuur die ik van de da kreeg....
Maar vorige paard ging ik gewoon bij de da de zaak in en pakte het daar uit het schap.
Was een compleet onbekende da, die mij niet eens iets vroeg maar alleen het bedrag noemde dat ik moest afrekenen.
Frummels schreef:Hier twee keer per jaar een mestonderzoek. Als hij wormen heeft, krijgt hij een wormenkuur, als hij geen wormen heeft niet.
proudmama schreef:In oktober hebben wij onze nieuwe 3 jarige ontwormt gelijk met de stalgenoten. Ik zag toen rode bloedwormen dus meteen DA gebeld. Advies na 8 weken opnieuw ontwormen met Pramox en in het voorjaar mest onderzoek.
Gedaan en het mestonderzoek was “schoon” geen kuur nodig ...
Een maand later moest het paard naar de kliniek ivm koliek en bij opvoelen kwamen er steeds meer rode bloedwormen te voorschijn. In het bloed werd ook niets gezien.
Ik ga voortaan geen mestonderzoek a €11,- meer doen , want dat blijkt dus niets te zeggen , maar ontworm 2 x per jaar , waarvan 1x de zware voor bloedwormen.