Ervaringen met bot cyste in knie achterbeen gezoch.t

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

IngridM

Re: Ervaringen met bot cyste in knie achterbeen gezoch.t

Nieuw bericht Geplaatst: 08-05-18 13:52

Het is niet altijd op een foto te zien of het een cyste is. Bij mijn pony dacht VA eerst ook dat hij in elk straalbeentje een cyste had (naast die in de knie RA) maar hij was niet zeker. Bleek na de MRI niet zo te zijn.

PowerFries

Nieuw bericht Geplaatst: 31-05-18 16:22

mijn paardje heeft 2 botcystes in zn hoefbeen. (op beide voorbenen)
ik heb hem laten opereren bij paardenkliniek emmeloord bij frerik ter braake.
inspuiten, tildreninfuus, schroef inzetten alles is wel ter sprake gekomen.
ik heb hem laten opereren door middel van een kijkoperatie waar ze de cyste uitschrapen. wel een kosteplaatje,maar ik had het er wel voorover,had hem zelf gefokt uit mijn merrie en met deze bemerkingen ook onverkoopbaar dus ja..
nu bijna 2 jaar na de operatie en hij loopt nog steeds goed.
voordeel wel was dat mijn paardje toen 3.5 was, en nog flink aan het groeien.
ik zou zeker deze arts nog eens contacten. hij heeft meerdere operaties uitgevoerd als het gaat over botcystes.

koetjeboe

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 17:18

Ondertussen 2 klinieken gesprokken wolvega zegt dat het allemaal niet erg gunstig is. de cystes zijn echt groot en mijn pony te oud (8jaar) het bot vernieuwd zich al niet meer zo snel meer en ik sta in dit geval aan de verkeerde kant van de 50% kans van slagen.
Emmeloord ook gesproken had het idd over het leeg schrapen en een schoef plaatsen maar ben vergeten te vragen wat nou eigelijk de kans van slagen was. Kwa prijs viel het mij daar wel erg mee

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Jet

Nieuw bericht Geplaatst: 05-06-18 17:50

Wat een naar iets zeg! Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar ik hoor hierboven Equitom genoemd en ik zou er toch ngo een telefoontje o.i.d. naar hun aan wagen. Zij zijn toch wel erg ver met veel behandelingen bij paarden en wie weet geven zij toch meer kans dan Wolvega doet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

koetjeboe

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 18:05

Jet schreef:
Wat een naar iets zeg! Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar ik hoor hierboven Equitom genoemd en ik zou er toch ngo een telefoontje o.i.d. naar hun aan wagen. Zij zijn toch wel erg ver met veel behandelingen bij paarden en wie weet geven zij toch meer kans dan Wolvega doet.

Die heb ik ook gemaild. kreeg een bericht terug dat ze binnen 3 werk dagen mij mailen. Morgen zit ik op 3 werk dagen als ik niks hoor ga ik ff bellen

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

IngridM

Nieuw bericht Geplaatst: 05-06-18 18:17

Zag net bericht op Facebook dat ze achterlopen met zaken ivm grote drukte.

Slagingskans van deze operatie heb ik ook telkens 40-60% gehoord. Ik ga het niet doen bij mijn pony. A. Omdat hij er nog niet heel veel last van heeft en B. Omdat hij heel veel andere blessures heeft.

koetjeboe

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 18:31

Het probleem is vooral dat hij niet jonger als 3 is. dan had het een kans van 80% gehad. Wolvega rade het een beetje af. Evt een schoef is nog het proberen waard. Maar alles om die cyste dicht te laten groeien heeft geen grote kans van slagen. Het kan wel. maar de kans is niet zo groot en ik hen daar geen 3500 voorover