Welk verbandmateriaal voor paard en hond?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Welk verbandmateriaal voor paard en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 12:55

Ik ben net tot de conclusie gekomen dat ik niks heb van degelijk verbandmateriaal. Noch in mijn auto, noch bij de paarden, noch als ik op pad ben met mijn hond.

Wat hebben jullie in het ehbo kistje op stal zitten?
ik wil ook iets samenstelling voor mee te nemen op wandeling met de hond in de rugzak, zaak is dat dit erg compact is. Ontsmetting oid is geen prioriteit, maar wel iets als drukverband oid moest er een hond ergens een bloedende verwonding krijgen dat het kan afgebonden worden.

Daar de kans klein is dat we dit effectief nodig hebben (hoop ik) en er in een dergelijk geval toch een dierenarts geconsulteerd wordt, hou ik het graag wat budgetmatig, zijn er online winkels of andere winkels waar drukverband goedkoop gehaald kunnen worden?

Kwalitatief hoeft het niet top te zijn, bij kleinere verwondingen is zoiets niet nodig, en bij grotere verwondingen is het puur voor nood op weg naar de dierenarts.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:58

Kruidvat of action.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:12

Nabster schreef:
Kruidvat of action.

Ja precies. Gaasjes, verbandje en een rolletje elastisch zelfklevend verband. En tape. Heb ik altijd standaard liggen.

Duhelo

Re: Welk verbandmateriaal voor paard en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 13:34

ohja, kruidvat is idd wel een goede!
Voor de hond is een rolletje of twee wel voldoende veronderstel ik, op hoeveel m van dat zelfklevend verband moet ik rekenen bij de paarden?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:44

Even wat niet verklevend gaas kopen, drukverband en wat zelfhechtend windsel, ben je al klaar.

Water is een prima schoonmaakmiddel, dan is ontsmetten vaak niet nodig.

En de lengte verband voor een paard...dat hangt ervan af wat je in wilt zwachtelen. Been of nek, lijf. Ik zou voor drie rollen gaan en die in je zadelkast leggen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:47

Vetwrap.. Echt super fijn spul, heb 10 rollen bij de paarden liggen en thuis nog een doos vol voor als het ooit nodig is. Ik gebruik het soms ook voor mezelf als een pleister om mijn vinger niet blijft zitten.
En minder belangrijk maar ik vind dat ze altijd zo'n leuke kleurtjes en printjes hebben :')
https://www.euro-horse.nl/us/right-rap-vet-wrap.html

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:12

Die vetwraps heb je bij de action in groot en klein!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:12

Ik heb standaard een rol Vetirenaire gamgee en Een paar rolletje Vetwrap thuis en mee op wedstrijd. Onder de Vetwrap wel verbandgaas of flink stuk Gamgee doen. Niet direct op een wond in ieder geval.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 14:16

super! Dankjewel voor de tips!

Ik was erop aan het denken omdat ik vaak langere wandelingen doe ook met de hond (15 km en meer). Je mag er niet aan denken dat er een van de dieren (of mensen) een bloedende wond oploopt in the middle of nowhere ...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:46

Ik heb een oude (schone) fleece bandage en elastische bandage bij onze EHBO spullen.
Vooral voor beenwonden heel makkelijk, om je verbandje te beschermen, of als de wond minder erg is gebruik ik het ook vaak over het verbandgaas/watten heen, ipv vetwrap.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:08

Ik had een soort verbandkoffertje. Gewoon drukverband, gaasjes, honingzalf en betadine. Qua honingzalf kan ik je trouwens medihoney aanraden (zowel voor mens als dier), werkt echt super. Wonden die maar niet willen genezen of etteren zelfs die weer goed komen.
Verkrijgbaar via wwww.dierenwondzorg.nl trouwens, hebben vaak mooie acties!

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:19

Bij de action heb je het meeste wel liggen en niet duur. Gaasje, fixatieverband, zelfklevende bandage. Sporttape voor jezelf als je snel last hebt van blaren :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:20

CharmingS schreef:
Vetwrap.. Echt super fijn spul, heb 10 rollen bij de paarden liggen en thuis nog een doos vol voor als het ooit nodig is. Ik gebruik het soms ook voor mezelf als een pleister om mijn vinger niet blijft zitten.
En minder belangrijk maar ik vind dat ze altijd zo'n leuke kleurtjes en printjes hebben :')
https://www.euro-horse.nl/us/right-rap-vet-wrap.html

Precies!
Ik heb van vorig jaar ivm hoefzweer nog een half doosje! Had ook nog een heel nieuw doosje, maar die heb ik terug aan de kliniek gegeven! En bij EJ kan je die zelfs ook gewoon kopen voor 3.95 ofzo?