Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ineke2 schreef:Raar advies, dat kun je vanaf de buitenkant helemaal niet zien.
Ik heb een blinde darm ontsteking gehad ( en die is met spoed verwijderd) en daarvoor hebben ze eerst met een echo gekeken.
Kortom ik zou dit advies met een zeer grote korrel zout nemen.
juval schreef:Het paard werd behandeld vanwege spanning en moeite met buigen, rennerigheid, rilligheid en stress.
Hij heeft inderdaad ook tandarts aangeraden, dat was inderdaad hard nodig, ook al was er pas 3 maanden geleden een geweest. Nu een andere die heeft wolfskiezen verwijderd. Ander bit aangeraden. Hopelijk gaat ze hierdoor een stuk beter lopen.
reacties op de flanken (nauwelijks aan te raken) heeft ze al heel lang, we dachten eerst aan maagzweer (ook dierenarts dacht in die richting), daarom zijn we al bezig met Gastro+ voeren, maar ik merkte weinig verschil daarmee. Maar volgens de kraker (acupuncturist) waren de punten op de rug die met de maag in verbinding staan niet gevoelig. Maar dus wel rechts, achter de ribben/flank, is erg gevoelig.
normaal ben ik vrij sceptisch wat alternatieve genezers betreft, maar met de reguliere dierenarts kwamen we niet echt verder. Of dit echt geholpen heeft nu, moet nog blijken.
Sanned schreef:Ineke2 schreef:Raar advies, dat kun je vanaf de buitenkant helemaal niet zien.
Ik heb een blinde darm ontsteking gehad ( en die is met spoed verwijderd) en daarvoor hebben ze eerst met een echo gekeken.
Kortom ik zou dit advies met een zeer grote korrel zout nemen.
Hetgeen wat bij mensen ontstoken raakt is de appendix, een soort van aanhangsel van de blindedarm. Paarden hebben wel een blindedarm, maar geen appendix. Dit is dus niet helemaal te vergelijken. Neemt niet weg dat het mij ook onwaarschijnlijk lijkt dat je dit van buiten zou kunnen zien.
JudithGigi schreef:Hier ook ervaring! Ons is verteld zemelen met standyoghurt (ja, echt) te voeren. Duidelijk verbetering gezien toen!
juval schreef:JudithGigi schreef:Hier ook ervaring! Ons is verteld zemelen met standyoghurt (ja, echt) te voeren. Duidelijk verbetering gezien toen!
kijk, dat valt te proberen, yoghurt is ietsje goedkoper dan 85,- per 500ml![]()
hoe hij het precies kon zien van die blinde darm weet ik ook niet, hij zegt paranormaal begaafd te zijn. Maar hij had het ook over drukpunten ivm acupunctuur.