Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anjali schreef:Zit er niet iets in,mogelijk zelfs een botchipje?Het lichaam probeert nu zelf iets eruit te werken.Gelukkig is je paard niet kreupel. Daarom denk ik dat het wel goed komt.Laat de DA nog maar eens kijken inderdaad.
Sizzle schreef:anjali schreef:Zit er niet iets in,mogelijk zelfs een botchipje?Het lichaam probeert nu zelf iets eruit te werken.Gelukkig is je paard niet kreupel. Daarom denk ik dat het wel goed komt.Laat de DA nog maar eens kijken inderdaad.
Dat zou ook mijn eerste vermoeden zijn, een stukje griffelbeen afgebroken wellicht.
xLes schreef:Ik heb het eens opgezocht en dat zou best kunnen... Ik was er niet toen het gebeurde maar aan de wonde te zien had ze echt een serieuze klap gekregen. Zal alleszins ervoor zorgen dat er zeker een foto gemaakt worden.
Moest het het griffelbeentje zijn, moet dat wellicht geopereerd worden?
hwn schreef:Zou het paard niet kreupel zijn als er iets mis is met het griffelbeentje?
Heb je de wonde ook lokaal verzorgd, of enkel via medicatie? Ik zou zeggen: ontsmetten met isobetadine, droogdeppen en dan honingzalf erop, of vulcetangel. Hier ook gedaan bij een oude merrie met een gapende wonde op de hals, en is helemaal goedgekomen, maar heeft wel 10 dagen verzorging gevraagd.