Help wat heeft dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:30

Janine in maart 2017 kreeg het gewoon mee hoor, ik ging naar de dierenarts vroeg aan de balie om sebacil ivm pony met luizen en kreeg probleemloos het flesje mee. Mijn dierenarts is niet corrupt hoor, wel is het ook een praktijk die ander vee doet misschien dat dit verschil maakt.

Janine1990

Berichten: 43818
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:34

Jaime_ schreef:
Janine in maart 2017 kreeg het gewoon mee hoor, ik ging naar de dierenarts vroeg aan de balie om sebacil ivm pony met luizen en kreeg probleemloos het flesje mee. Mijn dierenarts is niet corrupt hoor, wel is het ook een praktijk die ander vee doet misschien dat dit verschil maakt.


Hmm... apart zeg...

Hier zijn ze inderdaad wel streng. Maar we krijgen ook noromectin mee (schapenspul voor oraal gebruik, om mijten te doden op paarden door ze ermee te wassen) en op de bon wordt dan automatisch gegenereerd dat de betreffende afnemer het gaat gebruiken voor dieren waar het niet voor is gemaakt. Zo'n disclaimer zeg maar... Misschien is dat het wel?

Maar als wij er om vragen, krijgen we het helaas niet...

Edit: Op internet kom ik 50% oplossingen tegen die online verkrijgbaar zijn. Misschien is dat het verschil hoor??? Zal morgen (als ik op stal kom) eens kijken.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:39

Cowgirl schreef:
Mijn fjord was ook altijd de enige die het had en stond gewoon bij de rest.

Op 1 stal heb ik het maar ene keer verzwegen omdat daar allemaal paniekzaaiers stonden en elkaar de schuld gaven als er een paard iets had (schimmel, wormpje etc). Dan brak de pleuris uit en was er ruzie ipv paard gaan behandelen.

Ik ook en degene die mijn deken gejat heeft uiteindelijk zal daar niet blij mee geweest zijn :')

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:44

Scheren hoeft idd niet, nog nooit gedaan hier. Gewoon insprayen met frontline en goed inwrijven of insoppen met sebacil. Eerste optie hsd je gewoon vandaag bij de welkoop kunnen krijgen en je pony was nu van de jeuk afgeweest. En die eigenaar is het niet waardig om eigenaar genoemd te worden.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:27

Mijn ervaring met zo'n hoop luizen is dat alleen sebacil/byemite helpt. Helaas heb ik het zelf niet meer, want had het je graag komen brengen.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 18:02

Ik ben nu bij een vriendin met zo’n 70 koeien. Haar vader heeft wat dingen opgezochten hij nog had voor de koeien. Een halve vles veerust, die ik haar zo ga opspuiten, een middeltje dat eigenlijk ook voor paarden is voor op de wonden en een milde shampoo tegen luizen, steekvliegen enz, ook voor koeien. Ik ben de naam even vergeten, maar het is GEEN tictac. Tictac had hij ook, maar dat is natuurlijk niet goed. Hij had nog een middel, vrij sterk. Dat moet je op de rug doen en het is over. De precieze naam weet ik niet meer, maar het was iets als botex.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:06

Ah, goed dat je je zo inzet voor de pony, hopelijk helpt het haar van de jeuk af, je verzorgpony treft het met jou. Lief van de vader van je vriendin dat hij je er mee helpt! +:)+

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:29

WAT een achterlijke eigenaar, gatverdamme, dit soort zou geen dieren mogen houden!
Arme beestje niet de zorg verschaffen die hij nodig heeft -:(-
Ik wordt ZO boos van dit soort mensen!

Dan belandt hij in de worst? Ben bijna in staat t beestje op te halen, blijkbaar hecht de eigenaar er 0,0 waarde aan _-:(

TS Je doet hartstikke goed je best, jammer dat je er niet een dierenarts bij kan halen, dit heeft dit beestje echt wel nodig, maar ik snap het volkomen.

MarjanB

Berichten: 16486
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:31

Denk butox pour on? Mooi dat die man je wil helpen!

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:07

MarjanB schreef:
Denk butox pour on? Mooi dat die man je wil helpen!

Butox helpt, maar is niet zonder risico! Overdosering kan dodelijk zijn.
Fijn dat je veerust hebt gekregen.
Overleg alles met de eigenaar. Deze is en blijft verantwoordelijk voor de pony.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:09

SweetVanille schreef:
TS Je doet hartstikke goed je best, jammer dat je er niet een dierenarts bij kan halen, dit heeft dit beestje echt wel nodig, maar ik snap het volkomen.
Neejoh, voor luizen heeft dat beestje helemaal geen dierenarts nodig, alleen maar iemand die iets tegen de luizen doet en dat kan prima zonder dierenarts, zoals TS al bezig is :j

xAmbertje

Berichten: 62
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:19

Ik heb mijn shetje gewassen en behandeld met Sebacil :j , even daarna ging het al een stuk beter.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:04

Ik ga morgen proberen sebacil mee te krijgen.. ben benieuwd of ik het meekrijg aangezien ik een 13-jarig kind ben.

Kimmiee_DJarig

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:06

Zou alleen niet alle middelen die je nu al hebt en sebacil tegelijk gebruiken :)

En wat lief van die vader dat je het zo hebt mee gekregen! Kan de eigenaar van de pony een voorbeeld aan nemen!

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:21

Je hebt nu toch veerust gebruikt? Niet zomaar middelen door elkaar gebruiken hoor. Het is schadelijk..., zeker Cebacil! Eerst zien wat het effect is.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:36

Cebacil is gewoon nog bij de dierenarts verkrijgbaar hoor en dit kan je ook gewoon in een klein spuitje meekrijgen voor 1 pony zal het ong €5 kosten je noet het namelijk heel erg verdunnen dus je hebt maar een klein beetje nodig goed in de huid masseren en bij de oortjes en Oxels meedoen over 10 dagen weer doen!

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:43

LillyMedley schreef:
Ik ga morgen proberen sebacil mee te krijgen.. ben benieuwd of ik het meekrijg aangezien ik een 13-jarig kind ben.

Ik begrijp dat je al butox gekregen hebt. Daarvan 10ml onder de manen smeren (ivm minder snel wegspoelen in de regen van de komende dagen), dat werkt zo'n 4 weken (wel minder poetsen en zeker de 1e week, want anders wordt het niet goed opgenomen door de huid, werkt nl via bloedopname dier en zo krijgt een bloedzuigende huidparasiet het ook binnen. Daar sebacil overheen gebruiken is op zijn minst niet nodig en mogelijk schadelijk. Daarnaast is je butox gratis en dekt het normaal de hele cyclus waardoor herhalen niet nodig is.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:50

idylle schreef:
Mijn ervaring met zo'n hoop luizen is dat alleen sebacil/byemite helpt. Helaas heb ik het zelf niet meer, want had het je graag komen brengen.

Ooit ook een paardje met dit verschijnsel (foto van TS) gezien. Het enige wat hielp was sebacil. De VA had een achterdeurtje waar hij het kon verkrijgen en het werkte super!!!! :j Paardje heeft er nooit meer last van gehad. Moet ook wel zeggen dat het daarna verhuisd is, want waar het opgelopen werd was bij een weide met veel water en kreupelhout. Beestje werd echt gèk van de jeuk en schuurde tot bloedens toe. De ene dag was er nog niets aan de hand en de dagen erna werden de plekken steeds meer en groter. We hebben gelijk de VA gebeld, arm ding. De sebacil kalmeerde het jeuken ook gelijk en beestje ging opknappen heen.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:27

Ahh je hebt er een topic over lopen.
Bel je de DA waar je van mij t nummer hebt? Die laten de pony niet zitten hoor.
Zal me benieuwen wat ze zeggen.
Arme merrie op dr ouwe dag.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 22:39

CarinaR schreef:
Ahh je hebt er een topic over lopen.
Bel je de DA waar je van mij t nummer hebt? Die laten de pony niet zitten hoor.
Zal me benieuwen wat ze zeggen.
Arme merrie op dr ouwe dag.


Doe ik morgen!
Zitten zij in de buurt dat ik het zou kunnen ophalen?

Ja.. 28 al en dan dit.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 00:44

Oja, ik die shampoo die ik meekreeg heet citopogeen. Kan dit?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 01:43

LillyMedley schreef:
Oja, ik die shampoo die ik meekreeg heet citopogeen. Kan dit?

Ja maar dat is niet tegen luizen, wat heb je nou exact allemaal meegekregen?

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:39

Nee hij zit in Lelystad. Tussen 8 en 9 bellen en dan zullen ze eerst komen kijken. Je gaat echt niet zomaar wat mee krijgen, zonder dat ze t eerst gezien hebben.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 10:59

CarinaR schreef:
Nee hij zit in Lelystad. Tussen 8 en 9 bellen en dan zullen ze eerst komen kijken. Je gaat echt niet zomaar wat mee krijgen, zonder dat ze t eerst gezien hebben.


Dat kost wel allemaal weer meer...

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Help wat heeft dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:01

Dat is raar de meeste DA doen daar niet zo moeilijk over.. gewoon bij een veearts aan de balie, desnoods foto laten zien